1209 special

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Bos

Inlägg av Bos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt Conrad!! Gillar sportröd :lol: Är det inte ett E-typs avgasrörfäste eller det liknar det i alla fall? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Ingen mittpackning. Stötdämparna ? Svingen är från en Stockholmare, gör moppen 4 cm längre. toppfästet har jag på en vassare snurra, fungerar.
Snyggt....Conrad.. slider_score.gif...ska bli intressant att se hur Alu-kopplingen funkar.. :shock:

Hmm du snor mina ider innan jag hinner prova dom...**L** menar toppfästen...har ev. en variant..men skruvat i topplocket.

Ser att du har nåt vakum uttag i blocket....blir det nån Tilltson förknasare.. :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Avgasrörsfästet hade MCB på flera moppar, med varierande längd.
Jag fick för ett jobb av Wiklund en ny 20 mm Valboro.
Om man tittar längre in mellan flänsarna, så fins det, liknande möbelskruv för insugningsrörs skruvar. Toppfästet sitter med 4, m 6 med mutter. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt Conrad! :D <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den ser snabb ut 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det blev lite kvalitetstid i kväll :wink: Börjat med insugningsrör i aluminium, 3,5 tim och halvvägs färdigt. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite uppdatering. Nu har jag provat rullmaskinen.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tjusigt conrad!! gillar den skarpt. man blir att lite avis på din kunskap!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det där blev ju kalas :D <!-- </EdIndex> --></div>
Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Conrad Engström

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kunskap skrev Nicklas. Den kommer med åren och beror på intresse och nyfikenhet.
Jag tänkte köpa ett tanklock från, dom som säljer på tradera. Men så kom jag på att, hur har dom tillverkat dom? :? Jag gick ner och svarvade ett lika gammla Cresent orginal, men i aluminium. Det var en stump som blev över vid förbränningsrummstillverkning. En halv timma tog det. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Väldigt stiligt Conrad!

Den kommer nog gå hyfsat tyst med en ljuddämparen? <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har 1209 an varit igång :shock: Ljuddämparen låter mindre än förebilden. HPI tändsystemet fungerar utmärkt, man tror att det inte fins svänghjul. En otrolig gasrespons. Hemslöjdade aluminiumkopplingen fungerar fint. Lite elkoppling kvar. Sedan har jag kommit ifatt . <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag kommit ifatt :wink: Jag har kört med den nu och den går bättre än väntat. Den kommer med till Mellsta. (om den inte rasar)
Nästa projekt skriver jag på Hallsta moppers sida. Jag skall gjuta kolvar till min Simoninicylinder. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Nu har jag kommit ifatt :wink: Jag har kört med den nu och den går bättre än väntat. Den kommer med till Mellsta. (om den inte rasar)
Nästa projekt skriver jag på Hallsta moppers sida. Jag skall gjuta kolvar till min Simoninicylinder. :D
slår vad om att det är egentligen du som är han i "worlds fastest indian", han gjuter ju oxå sina kolvar :roll: 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Kanno bra

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kanon snyggt Conrad.... slider_score.gif.. & liknade lösning på förknasar fronten som jag fundra på......
du ligger ett steg för mina ider å tankar...**L**

Hmmm en Tillotson förknasare...misstänkte nåt sånt... :? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar