12 mm Bingpadda
- pangerva
- Forumsponsor
12 mm Bingpadda
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan man ge 400:- för en nos 12 mm Bingpadda?
Funderar på om den är värd att köpa.
Tips? <!-- </EdIndex> --></div>
Funderar på om den är värd att köpa.
Tips? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rösebäcken säljer förgasarhus för 200kr. Det kanske kan vara något?
http://rosebackenscykelomotor.se/delar/del80518.htm <!-- </EdIndex> --></div>
http://rosebackenscykelomotor.se/delar/del80518.htm <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Har själv nån 12 padd ligger,tror den är rätt tom,165kr om den är tom.... <!-- </EdIndex> --></div>Exit skrev:Rösebäcken säljer förgasarhus för 200kr. Det kanske kan vara något?
http://rosebackenscykelomotor.se/delar/del80518.htm
Letar efter Mustang anaconda, , cross, , cross b och cross special och TT!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så här tycker jag.
"Bingpaddan" tillhör de första Sachs 2-växelmotorerna som här i Sverige monterades på Crescentsaxopederna. Den har fått sin form därför luftintaget går genom motorblocket ut till rummet för kedjedrevet innanför svänghjulskåpan. Sätter man den här förgasaren på en modernare motor måste luften tas in direkt vid förgasaren och man kan då inte få någon dämpning av smällarna från insuget. En annan nackdel är att den här förgasaren har sämre luftbränsleblandningssystem än de senare förgasarna med lös "luftburk" som har nålmunstycke av emulsionstyp och dito kanaler i förgasarhuset.
För min del vill jag hellre ha en senare Bing 12:a med lös luftburk till en "vanlig" Sachsmotor och Bingpaddan tycker jag ska vara på de äldre motorerna där de hör hemma.
Det här är vad jag tycker på din fråga pangerva och sedan får var och en göra som den vill och jag lägger mig inte i det.
Sedan tycker jag en sak till.... Måhända de kinatillverkade kopiorna av de gamla Bingförgasarna till Sachs ser bra ut men jag litar ändå inte riktigt på dem. Stämmer alla mått? Är toleranserna de rätta? Är det samma material? Är det samma jämna höga kvalité?
En fördel tycks i alla fall vara att de NOS förgasare som fortfarande finns hålls nere i pris tack vare nytillverkningarna och är då prisskillnaden försumbar så skulle jag många gånger hellre leta och vänta in en NOS Bing än att ta upp en säljsajt i datorn och trycka på en köpknapp för en kinakopierad Bingfugge till Sachs.
Ja, det är vad jag tycker pangerva men valet är förstås ditt.... <!-- </EdIndex> --></div>
"Bingpaddan" tillhör de första Sachs 2-växelmotorerna som här i Sverige monterades på Crescentsaxopederna. Den har fått sin form därför luftintaget går genom motorblocket ut till rummet för kedjedrevet innanför svänghjulskåpan. Sätter man den här förgasaren på en modernare motor måste luften tas in direkt vid förgasaren och man kan då inte få någon dämpning av smällarna från insuget. En annan nackdel är att den här förgasaren har sämre luftbränsleblandningssystem än de senare förgasarna med lös "luftburk" som har nålmunstycke av emulsionstyp och dito kanaler i förgasarhuset.
För min del vill jag hellre ha en senare Bing 12:a med lös luftburk till en "vanlig" Sachsmotor och Bingpaddan tycker jag ska vara på de äldre motorerna där de hör hemma.
Det här är vad jag tycker på din fråga pangerva och sedan får var och en göra som den vill och jag lägger mig inte i det.
Sedan tycker jag en sak till.... Måhända de kinatillverkade kopiorna av de gamla Bingförgasarna till Sachs ser bra ut men jag litar ändå inte riktigt på dem. Stämmer alla mått? Är toleranserna de rätta? Är det samma material? Är det samma jämna höga kvalité?
En fördel tycks i alla fall vara att de NOS förgasare som fortfarande finns hålls nere i pris tack vare nytillverkningarna och är då prisskillnaden försumbar så skulle jag många gånger hellre leta och vänta in en NOS Bing än att ta upp en säljsajt i datorn och trycka på en köpknapp för en kinakopierad Bingfugge till Sachs.
Ja, det är vad jag tycker pangerva men valet är förstås ditt.... <!-- </EdIndex> --></div>
<!-- </EdIndex> --></div>
Det gjorde du igår kväll! Jag såg det för jag hade dom sakerna i min minneslista. Du var enda budgivaren har jag för mig och min reaktion var att du gjorde ett mycket bra köp!pangerva skrev:Jag tänker avstå!
Har ropat in ett kit på Tradera med membrancylle, kolv, topp och 12mm fugge.

- pangerva
- Forumsponsor
Hoppas det i alla fall56:an skrev:Det gjorde du igår kväll! Jag såg det för jag hade dom sakerna i min minneslista. Du var enda budgivaren har jag för mig och min reaktion var att du gjorde ett mycket bra köp!pangerva skrev:Jag tänker avstå!
Har ropat in ett kit på Tradera med membrancylle, kolv, topp och 12mm fugge.

Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
- pangerva
- Forumsponsor
Bingpaddan finns i Kalmar! <!-- </EdIndex> --></div>Amarace skrev:Ja där är ju ett fint litet paket för att få lite mer orkVad står en membrancylinder i för pris?
Angående Paddförgasaren, jag gillar den för att det är så härligt insugningsljud
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Amarace,
Jag tror du har membrancyllar och minst ett par stycken....
Jag hade två men en av dem är såld och den som är kvar tänker jag behålla och ha till något "passande" ändamål. Kanske en trehjulig transportmoped som jag ibland går och drömmer om. En sådan skulle vara mycket praktisk för mig. Att få lasta 150 kg är inte att fnysa åt precis. Det går att köra hem ved om det inte är allför lång bort....
Angående priset tycks det också bero på vad som följer till, jag menar om den är komplett med reedventil och förgasarstos. Pangerva fick ju med både 12 Bing, topplock och allt vad det nu var....
Reed cyllen här nedan finns också i Kalmar men jag känner inte killen som säljer, har bara hört talas om honom. Cyllen ser bra ut, ungefär som den jag sålde, och vid skrivandets stund är priset 400 kronor vilket jag tycker är fördelaktigt. I morgon e.m. får vi dock se vad priset slutligen blev.
http://www.tradera.com/mkt-fin-membran-cylinder-auktion_302510_152366459 <!-- </EdIndex> --></div>
Jamen där bor ju jag!!!pangerva skrev:Bingpaddan finns i Kalmar!
Amarace,
Jag tror du har membrancyllar och minst ett par stycken....

Angående priset tycks det också bero på vad som följer till, jag menar om den är komplett med reedventil och förgasarstos. Pangerva fick ju med både 12 Bing, topplock och allt vad det nu var....
Reed cyllen här nedan finns också i Kalmar men jag känner inte killen som säljer, har bara hört talas om honom. Cyllen ser bra ut, ungefär som den jag sålde, och vid skrivandets stund är priset 400 kronor vilket jag tycker är fördelaktigt. I morgon e.m. får vi dock se vad priset slutligen blev.
http://www.tradera.com/mkt-fin-membran-cylinder-auktion_302510_152366459 <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo jag har någa stycken
Därför jag undrar, har aldrig köpt nån, och tänker troligen inte sälja nån, men är roligt att ha hum om värdet utifall att.
Har även fläktkylda både vanliga topplock med vanliga jämna förbränningsrum, och det vi förr kallade "högkomp" topplock, vet inte vilket år dom kom, men skulle vara kul o veta om det verkligen är högre komp med dom, kan ju ioförsig mäta volymen i förbränningsrummen, men då ska man ju orka göra det

Har även fläktkylda både vanliga topplock med vanliga jämna förbränningsrum, och det vi förr kallade "högkomp" topplock, vet inte vilket år dom kom, men skulle vara kul o veta om det verkligen är högre komp med dom, kan ju ioförsig mäta volymen i förbränningsrummen, men då ska man ju orka göra det

- pangerva
- Forumsponsor
Jag har gjort flera affärer med nidtam och är nöjd hittills. Han är så vitt jag kan bedöma korrekt i sin a beskrivningar och säljer ingen skit tycker jag. Har både köpt och sålt till honom och har också träffat honom irl. Det är fö han som har Bingpaddan. Ringde honom i söndags och snackade lite. <!-- </EdIndex> --></div>56:an skrev:Jamen där bor ju jag!!!pangerva skrev:Bingpaddan finns i Kalmar!
Amarace,
Jag tror du har membrancyllar och minst ett par stycken....Jag hade två men en av dem är såld och den som är kvar tänker jag behålla och ha till något "passande" ändamål. Kanske en trehjulig transportmoped som jag ibland går och drömmer om. En sådan skulle vara mycket praktisk för mig. Att få lasta 150 kg är inte att fnysa åt precis. Det går att köra hem ved om det inte är allför lång bort....
http://www.tradera.com/mkt-fin-membran-cylinder-auktion_302510_152366459
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Ja, eller så lägger man dom i kryddhyllan så kan man kika på dom när man lagar mat.56:an skrev:r och Bingpaddan tycker jag ska vara på de äldre motorerna där de hör hemma.

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.