<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är detta filtret något att ha, eller är det skit?
Jag har börjat tveka på om jag köpt rätt. Bättre att byta innan man börjar pilla med munstycken...
Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Av mina erfarenheter är dom skit. Släpper igenom både det ena och det andra, filtrerar ingenting d.v.s. Och blir lätt igentäppt när det regnar.
Även dåligt luftgenomsläpp. Dock kan det ju vara olika för olika fabrikat, men just det jag hade, var ren skit!
Skumfilter är bättre! Köp Biltemas Fiddyfilter, det är faktiskt bra! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trodde nästan det... Jag får ta mig till Biltema och kolla på deras filter. Tack för svaren pojkar!! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det där filtret kan du kasta,funkar ej.
Det krävs stor volym på filter när cylinder ej är membran styrd.En athena spottar rätt friskt.
Jag har provat en massa olika filter på mina athena 80,även det biltema filtret som föreslås.
Det jag kan rekomendera är Hebos maxsize,funkar klockrent.Biltemas funkade så där med 21mm förgasare,men inte alls när jag gick upp till 26 och 28mm
Min erfarenhet är att dom är väldigt känsliga på filter,höll på att bli tokig innan jag hittade rätt filter när det skulle justeras in munstycken.
Kör på Hebo på samtliga nu efter att ha gått igenom twostroke´s sortiment <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På mina moppar så går det inte länge innan dom slår igen sig så skit i filtret köp ny cylle när den blir sliten <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om man har ett långt och grovt rör mellan filter och förgasare, blir det inte lika känsligt. Det beror på att bakpuffen hinner inte till filtret innan nästa sugpuls kommer. Därför har man en stor luftburk på tvåtaktare.
Ju större volym mellan filter och förgasare ju mindre "bakolja" i filtret. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trattar , ja Dom ändrar karaktär på motorn. Vinklar, längd, mm
Viktigt är att bakåt från trotteln skall det vara minst 1,5 gånger diametern till förgasaren börjar.
Man kan se på u-båtsförgasaren att där borde finnas en luftkona och därpå ett filter. Det är vanligt att det bildas is i dom förgasarna. Jag kallar den inte förgasare utan slutända på bensinslangen. <!-- </EdIndex> --></div>