
F50 renovering
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Igår polerade jag det nya baknavet, idag ekrade jag upp hjulet.
Tog mig tid att märka upp skevheter och hur oval den var innan jag började ekra.
Det var ingen vidare precision på eftermarkandsfälgen till Derbi Senda.
Hursomhelst, efter jag krängt på däcket med riktig smörja från däckhandlare så ville det inte krypa upp ordentligt på ena sidan, Den andra gick bra och klev upp med en jäkla smäll sista biten.
Hur mycket tryck vågar man dra i tillfälligt för att få däcket på plats?
Jag använde mycket rikligt med smörja.
det är en 2,5" bred fälg och ett 100/80 - 17 däck.
Lutar åt att åka förbi en duktig hojdäckskille i veckan.
mvh Ricky <!-- </EdIndex> --></div>
Tog mig tid att märka upp skevheter och hur oval den var innan jag började ekra.
Det var ingen vidare precision på eftermarkandsfälgen till Derbi Senda.
Hursomhelst, efter jag krängt på däcket med riktig smörja från däckhandlare så ville det inte krypa upp ordentligt på ena sidan, Den andra gick bra och klev upp med en jäkla smäll sista biten.
Hur mycket tryck vågar man dra i tillfälligt för att få däcket på plats?
Jag använde mycket rikligt med smörja.
det är en 2,5" bred fälg och ett 100/80 - 17 däck.
Lutar åt att åka förbi en duktig hojdäckskille i veckan.
mvh Ricky <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 801
- Blev medlem: 20 okt 2009, 23:00
- Ort: Oskarshamn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->på www.twostroke.se
Nu verkar dom bara ha 3 tums fälgen kvar dock.
//Ricky <!-- </EdIndex> --></div>
Nu verkar dom bara ha 3 tums fälgen kvar dock.
//Ricky <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ikväll blev det lite testmontering av bakhjul, kedjelinje, ljuddämpare och bromsstag och spårning.
Allt verkar lira men den nya kedjelinjen tvingade mig till ett 14 drev fram för att komma över en bula på svingen så en längre kedja behövs, men det blir nog inte helt fel med tanke på cylinderbytet
Imorgon blir det omklädning av limpan om jag hinner.
Sen går jag i funderingar på att köpa ett nytt lägre guldeloxerat styre för att matcha dämpen och fälgarna. Blir nog till att köpa ett för att se om det ser bra ut eller inte.
Mvh Ricky

<!-- </EdIndex> --></div>
Allt verkar lira men den nya kedjelinjen tvingade mig till ett 14 drev fram för att komma över en bula på svingen så en längre kedja behövs, men det blir nog inte helt fel med tanke på cylinderbytet
Imorgon blir det omklädning av limpan om jag hinner.
Sen går jag i funderingar på att köpa ett nytt lägre guldeloxerat styre för att matcha dämpen och fälgarna. Blir nog till att köpa ett för att se om det ser bra ut eller inte.
Mvh Ricky
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige