ciao blir trött efter 10 min

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
björne
Kontakt:

ciao blir trött efter 10 min

Inlägg av björne »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min ciao -78 blir helt trött och trög efter 10 min körning...
den går alltid bra i början... sen orkar den knappt alls vid minsta lilla uppförsbacke... går i 5-10 km/h.... kan öka lite igen om det kommer en nerförsbacke...

Jag stannar då och byter tändstift och då går den som en kanon igen.... i 10 min...

jag får ofta loppa på stiftet...

Jag har nyligen bytt tändspole och kondensator...

tacksam för svar <!-- </EdIndex> --></div>
reggaefisken

Inlägg av reggaefisken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hade samma problem med min Ciao 69, när jag ägde den. Har för mig ätt jag köpte ett nytt stift, kom ej i håg om det var varm eller kall. Kolla om den kyler ordentligt. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Mattias-M

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->byt kondensator, testa igen <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
patricw

Inlägg av patricw »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Loppa på stiftet kan bero smuts i tanken har jag för mig.

Här fanns lite info:
http://www.classicmotor.se/artiklar/artiklar/20080109/tandstiftet-liten-harding-i-tuff-miljo/?page=1 <!-- </EdIndex> --></div>
umekille

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->köp en ny ljuddämpare de som sitter orginal har för mycket
strypningsmotstånd... ev. sota ur den du har och borra ett 6mm hål
i bakkant mitt under den.
http://www.cykelkraft.se

har både effektare och liknande orginalet. <!-- </EdIndex> --></div>
volvomannen

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Låter som om du behöver ett stift som tål mer värme än det du har på nu. Är det ett ngk stift så ska du ha högre siffra än nu. bosch tvärtom

good luck :D <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
Skriv svar