<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hade en jäkla tur idag. var och handlade och la plånboken på taket när jag tog upp bil nyckeln. glömde självklart plånboken. åkte hem ca 6km och den låg kvar!
Kanske åka och köpa en triss lott <!-- </EdIndex> --></div>
När man börjar fundera på kilopriset på mynt som om det vore metallskrot är det nog gränsfall till om det ska kallas pengar längre. Plånboken blir tung som sjutton när det ligger ett gäng enkronor i den, men inte räcker det till att köpa nått vettigt...
För övrigt går det ca 143kr i enkronor på ett kilo. Rent kopparskrot ligger nånstans runt 50kr/kg... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För länge sedan fanns nickelmynt, i bl.a. annat Polen tror jag... I Fliseryd i Småland gjordes massan till de inte alltför okända NIFE batterierna. Nickel är då den ena beståndsdelen och jag läste någonstans att det importerades hela båtlaster med nickelmynt som sedan smältes ned och användes vid batteritillverkningen. Så nog går det göra skrot av mynt och även få det lönsamt. <!-- </EdIndex> --></div>
Ett feltänk när man pratar lastsäkring, dock.
Däremot så är det ett tecken på lugn och säker körning att plånboken ligger kvar på taket. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Puchis ser lugn och säker ut. En sånn man kan åka med utan att trampa högerfoten genom bilgolvet.... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ooookeeeej - lite tur kan man ju tycka men rent slarvigt vill jag säga.
Nåväl - lagd plånka ligger......still. <!-- </EdIndex> --></div>