pangerva skrev:Om du Cobra5000 fortsätter att lägga upp alla intressanta objekt på detta viset så slipper vi andra hålla på på Blocket. Det går fortare nu.
Fortsätt så!
OK, men dyker det upp en intressant Zündapp eller Mustang på Blocket så blir det nog ingen länk ifrån mig iallafall
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->4k för en compakt? är det något jag missat eller är det special modell? en blå golden champ utan skivbroms? <!-- </EdIndex> --></div>
Pop skrev:4k för en compakt? är det något jag missat eller är det special modell? en blå golden champ utan skivbroms?
Fanns väl bara med flintamotorn 1967-68, sen ser väl moppen ut att vara i ett trevligt tämligen "orört" skick.
Lite putsande på den så blir den nog riktigt fin...... http://www.raketsport.com/compacten_.htm#1247 <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För mig är det inte vilken Compact som helst. Den är ju helt i originalskick och förmodligen helt orörd. Säkert lågmilare också för den är ju inte avskavd någonstans att tala om. Helt komplett också inget verkar fattas.
Jo, något fattas. Pengar för att köpa den.....
Den ser för övrigt ut att finnas i Rinkabyholm, som med tiden blivit "förort" till Kalmar och inte alls långt från där jag bor... <!-- </EdIndex> --></div>
56:an skrev:För mig är det inte vilken Compact som helst. Den är ju helt i originalskick och förmodligen helt orörd. Säkert lågmilare också för den är ju inte avskavd någonstans att tala om. Helt komplett också inget verkar fattas.
Instämmer! En fin original 1247'a i bra pris <!-- </EdIndex> --></div>
56:an skrev:För mig är det inte vilken Compact som helst. Den är ju helt i originalskick och förmodligen helt orörd. Säkert lågmilare också för den är ju inte avskavd någonstans att tala om. Helt komplett också inget verkar fattas.
Den ser för övrigt ut att finnas i Rinkabyholm, som med tiden blivit "förort" till Kalmar och inte alls långt från där jag bor...
lite skavd är den ju på skyddet. Sen vet man ju inte hur andra sidan ser ut. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den går ju för fan inte! det är det jag menade, 4k om den fungerar är ju bra pris, men 4 tusen för en icke fungerande compakt? kan såklart vara enkelt fel, eller hela motorn vara kaputt. skulle ni köpa en ram för 4000? nej... det är så jag ser den, som ett renoverings objekt som är defekt <!-- </EdIndex> --></div>
Pop skrev:den går ju för fan inte! det är det jag menade, 4k om den fungerar är ju bra pris, men 4 tusen för en icke fungerande compakt? kan såklart vara enkelt fel, eller hela motorn vara kaputt. skulle ni köpa en ram för 4000? nej... det är så jag ser den, som ett renoverings objekt som är defekt
står ju i annonsen kort och enkelt. startar ej. bara o höra efter om den går runt iaf. sen e de nog inga större bekymmer o få liv i en husqvarna, just 1247 e ju lite mer unik än vanlig 1248 till exempel. o speciellt så komplett som den är! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Den ser för övrigt ut att finnas i Rinkabyholm, som med tiden blivit "förort" till Kalmar och inte alls långt från där jag bor...
Denna moppe var nere på macken många vändor när jag jobbade där.
Felet på den nu torde vara tändningen. Då jag monterade i nya brytare, samt ny kondensator. Men inte hann skruva i tändplattan i motorn innan jag slutade.
Ägaren verkade inte vara nämnvärt intresserad av maskinen, utan bara glad att jag hjälpte till att försöka få igång den. Så justera in tändningen så lär ni ha en fullt fungerande bruksmaskin. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag köper sällan mopeder för funktionens skull utan pga vad det är för modell och om det är original. Allt går att fixa <!-- </EdIndex> --></div>