Ang packboxar till Husqvarna

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Faxmaskin

Ang packboxar till Husqvarna

Inlägg av Faxmaskin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej
Jag behöver hjälp. Har precis renoverat upp en Husqvarna flinta 2växlad snurra.
Fick hem ett sett med 7 packboxar och 2 oringar. Problemet är dock att jag har 2 packboxar och 2 oringar över. Kan det vara så att det är extra som är till trampmodellen eller har jag glömt o peta i någonstanns. De enda 2 hålen som jag inte har packboxar till svänghjulet och ett ett kullager precis bredbvid men där passar inte de som är över. HJÄLP! <!-- </EdIndex> --></div>
Norman

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Till flinta 2-vxl kick behöver du packboxar till: veven (2st höger-vänster), kicken, drevaxeln och om den är fotväxlad även växelaxeln. Totalt 5 st. Fattar inte riktigt vad du menar med "De enda 2 hålen som jag inte har packboxar till svänghjulet och ett ett kullager precis bredbvid men där passar inte de som är över." Vilket kullager sitter bredvid svänghjulet? <!-- </EdIndex> --></div>
Faxmaskin

Inlägg av Faxmaskin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tack för svaret. Då måste det vara att de 2 packboxarna jag har över är till trampmodellen.
Det jag menar är den sidan där själva lamellerna sitter på, där finns sammanlagt 3 hål. det är bara i den främre som det sitter en packbox i. de två andra har inga.

kan det vara att o-ringarna då också kan vara till trampmodellen?

/Mvh Daniel <!-- </EdIndex> --></div>
Norman

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På en motor med kick skall det bara sitta 1 packbox på högersidan. O-ringarna är till trampmodellen. <!-- </EdIndex> --></div>
Faxmaskin

Inlägg av Faxmaskin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tusen tack!
nu kan jag sova lugnt ikväll :)

/Mvh Daniel <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar