Zundapp 1965 typ 515 cross.

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor
Inlägg: 1676
Blev medlem: 19 jun 2011, 23:00
Ort: Dalarna

Inlägg av Cobra5000 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pälle skrev:Berätta mer om objektet, var hittade du den, känner du till någon historia etc. Det är ju en spännande hoj :D
Vill minnas att jag såg den på Tradera.

Edit:
Hittade auktionen.....
http://www.tradera.com/zundapp-hemma-byggd--auktion_302483_152159240 <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tror att HSE ville påskskoja lite med oss. :roll:

Han om någon borde ju veta att det handlar om ett hemmabygge då det framgår tydligt i auktionen på Tradera. <!-- </EdIndex> --></div>
HSE
Inlägg: 5559
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Inlägg av HSE »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo säljaren trodde att det var ett hembygge. Jag är osäker efter att skärskådat byggkvaliten, väldigt välbyggt ända i i minsta detalj. Bara att bygga ihop den gjutna bakskärmen med rörramen har det lags mycket arbete på istället för att ta en plåtskärm, så någon har lagt mycket jobb på att göra en Zundappspecialare. Tävlades mycket med Zundapp 50 och 100cc under den här tiden, tx Bloms här i Göteborg byggde Crossmasiner på beställnig, kunden kunde lämna in en ram och få en 100cc maskin byggd åt sig. Hur många han byggde vet jag dock inte. <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Spännande, hoppas du får reda på nåt mer om historiken. Jag tror dock att det är ett tyskt bygge eftersom 515-012 inte såldes i sverige.

Lägg gärna upp lite mer bilder. <!-- </EdIndex> --></div>
HSE
Inlägg: 5559
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Inlägg av HSE »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo, det måste vara ett tyskt bygge. Jag lägger upp mer bilder framöver. <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mer bilder?? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar