Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Säcken
Forumsponsor
Inlägg: 1338
Blev medlem: 17 mar 2009, 00:00
Ort: Mellerud
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:
Mattias-M skrev:hör med säcken, har verkar ju mäst åka på ett hjul och bli vettskrämd :mrgreen:
han har ju viktkompenserat för mycket bara. ja e mer originalnisse som kör sakta ja!!
Min Alabama gör ca 50-55km/tim beroende på väder å vind.
Du skrev i din renoveringstråd följande Mr Högberg...

(jo den knatar att på en tapp över 50 om ja vill men då varvar de. skulle ev ha annat drev bak kanske, men motorn e som sagt inte så mkt vässad att vridet finns,. ja vill ju samtidigt att den ska orka varva ur växlarna!!)

Man ska inte kasta sten i glashus.... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Säcken skrev:
NiklasHögberg skrev:
Mattias-M skrev:hör med säcken, har verkar ju mäst åka på ett hjul och bli vettskrämd :mrgreen:
han har ju viktkompenserat för mycket bara. ja e mer originalnisse som kör sakta ja!!
Min Alabama gör ca 50-55km/tim beroende på väder å vind.
Du skrev i din renoveringstråd följande Mr Högberg...

(jo den knatar att på en tapp över 50 om ja vill men då varvar de. skulle ev ha annat drev bak kanske, men motorn e som sagt inte så mkt vässad att vridet finns,. ja vill ju samtidigt att den ska orka varva ur växlarna!!)

Man ska inte kasta sten i glashus.... :roll:
jo men endast urpluggad. allt annat e obearbetat. nu e den drevad så den har väl ett max på 50 hur man än gör, o varvar gör de så de räcker tycker ja. så ja har snigelfarter på mina mopeder jämförelsevis med andra bland oss. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Säcken
Forumsponsor
Inlägg: 1338
Blev medlem: 17 mar 2009, 00:00
Ort: Mellerud
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men du säger ju att ja har viktkompenserat FÖR mycke, å så går din moppe lika fort.. :D Ja kör övertrimmat i 50 å du kör i snigelfart i 50 el hur menar du? :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Alabamamannen
Inlägg: 570
Blev medlem: 05 mar 2009, 00:00
Ort: Boden

Inlägg av Alabamamannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Säcken skrev:Men du säger ju att ja har viktkompenserat FÖR mycke, å så går din moppe lika fort.. :D Ja kör övertrimmat i 50 å du kör i snigelfart i 50 el hur menar du? :wink:
Först kastat sten i glashus & sen målat in sig i ett hörn... :nod: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Säcken skrev:Men du säger ju att ja har viktkompenserat FÖR mycke, å så går din moppe lika fort.. :D Ja kör övertrimmat i 50 å du kör i snigelfart i 50 el hur menar du? :wink:
du verkar ha mer kraft i din moppe för bakhjulsåka osv. min e inte så himla stark. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Alabamamannen skrev:
Säcken skrev:Men du säger ju att ja har viktkompenserat FÖR mycke, å så går din moppe lika fort.. :D Ja kör övertrimmat i 50 å du kör i snigelfart i 50 el hur menar du? :wink:
Först kastat sten i glashus & sen målat in sig i ett hörn... :nod:
ja ja ja står väl i mitt hörn då. ja stannar där o e tyst. för övrigt e ju mina objekt klara o även en till salu så ja har inget mer o visa här, tar o läser bara hädanefter o e tyst! de mesta tolkas ju ändå fel!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lugnt Niklas , en puch på bakhjulet betyder alltid photoshop :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:ja ja ja står väl i mitt hörn då. ja stannar där o e tyst.
Nu kan du komma ut från hörnet för färgen har torkat :D <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:
NiklasHögberg skrev:ja ja ja står väl i mitt hörn då. ja stannar där o e tyst.
Nu kan du komma ut från hörnet för färgen har torkat :D
nej ja har målat tjock som tar några dagar att torka!! så ja står kvar o yttrar inget i onödan nu!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->blir ju bara sugen :roll: har bläddrat på lite på blocket... :)

finns ju en moppe jag skulle vilja ha där men naturligtvis är den ju i värmland.. :( håller på att spana på lite olika transportmöjligheter...men frakten tar nog död på affären gissar jag... :? <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:blir ju bara sugen :roll: har bläddrat på lite på blocket... :)

finns ju en moppe jag skulle vilja ha där men naturligtvis är den ju i värmland.. :( håller på att spana på lite olika transportmöjligheter...men frakten tar nog död på affären gissar jag... :?
vad har du hittat?? ngt ja skall förvara för transport uppåt till mellsta?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Säcken
Forumsponsor
Inlägg: 1338
Blev medlem: 17 mar 2009, 00:00
Ort: Mellerud
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:
Säcken skrev:Men du säger ju att ja har viktkompenserat FÖR mycke, å så går din moppe lika fort.. :D Ja kör övertrimmat i 50 å du kör i snigelfart i 50 el hur menar du? :wink:
du verkar ha mer kraft i din moppe för bakhjulsåka osv. min e inte så himla stark.
Du vet att ja inte menar något illa :D Tyckte bara det var lite kul mä tanke på att ja har den långsammaste moppen av alla ja känner :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor
Inlägg: 1676
Blev medlem: 19 jun 2011, 23:00
Ort: Dalarna

Inlägg av Cobra5000 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Falkmoped, 3000:-
http://www.blocket.se/stockholm/Falkmoped_39714638.htm?ca=6&w=3
Bild

Cresent E-type, bud
http://www.blocket.se/ystad/Cresent_E_type_39710682.htm?ca=6&w=3
Bild

Veteran mopeder, bud
http://www.blocket.se/skaraborg/Veteran_mopeder_39718203.htm?ca=6&w=3
Bild
Bild[/url] <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du är inte dålig på att hitta annonser Cobra 5000 men Niefelheim hade hittat en intressant annons på delar också...

Här ovan gillar jag den sista annonsen bäst och helst den blå mopeden men även den vita som nog är en riktig kultmoped, men vad är det för sort egentligen??? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor
Inlägg: 1676
Blev medlem: 19 jun 2011, 23:00
Ort: Dalarna

Inlägg av Cobra5000 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Du är inte dålig på att hitta annonser Cobra 5000 men Niefelheim hade hittat en intressant annons på delar också...

Här ovan gillar jag den sista annonsen bäst och helst den blå mopeden men även den vita som nog är en riktig kultmoped, men vad är det för sort egentligen???
Vita moppen är väl en Lambretta Luna. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar