Pop skrev:Bad manners har jag sett live, samt äger någon skiva från dom, men inget jag lyssnar på, men toots! Där har vi jävligt bra musik, köpte deras vinyl reggae got soul för några veckor sen
Pop skrev:Bad manners har jag sett live, samt äger någon skiva från dom, men inget jag lyssnar på, men toots! Där har vi jävligt bra musik, köpte deras vinyl reggae got soul för några veckor sen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dessa verktyg fynda jag i går på marknan i sundsvall ,bacho märkt tre kronor 4 till 14mm några nycklar hadde pappret kvar synd att 14 hylsa är borta + förlängarna men 50kr +20kr för tängerna tycker jag var bra.
Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket fint. Vi tycks ha blick för samma saker du och jag. Omställningen av försvarsmakten och nya försvarsbeslut har medfört att många gamla intressanta ting har kommit utanför låsta grindar. Rysskräck och rädslan efter ww2 blev till investeringar och stora inköp som sedan mestadels legat i malpåse och här har du nu råkat hitta några finsaker som "kommit ut".
Senast igår la jag märke till en komplett sats ventilsätesfräsar för bilmotorer i ett välfyllt träetui som såldes på Tradera och priset blev över 3.000 kronor. Man kunde se att satsen var gammal och oanvänd så den måste ha kommit från militärens verkstäder eller förråd.
Det du visar här ovan kan säkert säljas för femhundringen på Tradera om det exponeras på rätt sätt.
Tängerna är två olika typer av muttertänger och dom är mycket bra båda två.
Jag får gratulera till fyndet! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blev en Amazon idag, en 64.
Besiktigad till nästa sommar, och hyffsat bra rostmässigt, men den behöver en lack, o fjädrar, nån förut har toksänkt den. I övrigt är den rätt så ok.
Sitter original tillbehörsvarvräknare i den (som 123GT, men 68-69 års modell), gick en sån på Tradera idag för 3000kr O den var utan täcklock på baksidan.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jodå, den Volvon skulle välan duga åt mej... Förfärligt vad mycket snö du har kvar men samtidigt också mycket sol ser det ut som.... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag gjorde precis som Amarace och bytte bort min 940(5) mot en amazon.
knappt någon rost, de börjar komma lite härovar bara, garagelack som ser bra ut, besiktad till december och reggad med 140hk De finns ju lite jobb på den men de löser sig
Någon häromkring som är en jävel på ställa in webrar? för dom är bara grovt inställda <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->webrar är ju ett allmänt krångel, syrran slängde sin längst in i garaget när hon köpte sin rally motor men fräna bilar både din o amarace! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om Weberförgasarna är rätt bestyckade brukar det inte vara speciellt svårt att justera och synkronisera dem. Det var ju inte helt utan orsak som många bytte från SU till Weber. <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim skrev:webrar är ju ett allmänt krångel, syrran slängde sin längst in i garaget när hon köpte sin rally motor men fräna bilar både din o amarace!
Webrar tycker jag fungerar utmärkt. Men man måste ju veta vad man gör (precis som med allt) när man ska synkronisera dom samt att bestycka dom rätt.
(samma med SU, tycker dom är jättebra)
Men nu när bränslet kostar nästan 16kr/l känns det inte värt att hålla på med sånt
Körmoped, den såg ju riktigt bra ut
Amazon är den Volvo som står mig närmast, har varit utan i 12 år nu, så hädanefter kommer jag aldrig vara utan en. <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim skrev:webrar är ju ett allmänt krångel, syrran slängde sin längst in i garaget när hon köpte sin rally motor men fräna bilar både din o amarace!
Webrar tycker jag fungerar utmärkt. Men man måste ju veta vad man gör (precis som med allt) när man ska synkronisera dom samt att bestycka dom rätt.
(samma med SU, tycker dom är jättebra)
Men nu när bränslet kostar nästan 16kr/l känns det inte värt att hålla på med sånt
Körmoped, den såg ju riktigt bra ut
Amazon är den Volvo som står mig närmast, har varit utan i 12 år nu, så hädanefter kommer jag aldrig vara utan en.
Om motorn är frisk och webrarna är rätt bestyckade och allt är intrimmat så kan du åka under litern på landsvg
Jag åkte med min 2.2 borrade ,boa7 kam ,steg3 topp ,dellorto 48 t.o.r. Köping-Gislaved
71.5 mil på 58 liter (0,81) men då åkte jag så snålt jag kunde och jag hade överväxel på den (123GT)
Men trampade man ner gasen och ritade två kolmaskar i nåt gathörn så rörde sig soppamätaren (och bilen också) <!-- </EdIndex> --></div>