<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fina amazoner ni fått tag i grabbar Vet inte vad det är med Amazoner men de perioder i livet jag varit utan har jag inte gjort annat än spanat efter någon att köpa
Just nu har jag 2 st och känner mig rätt tillfreds med detta. Blir det projekttrådar under "andra fordon" kanske? <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim skrev:webrar är ju ett allmänt krångel, syrran slängde sin längst in i garaget när hon köpte sin rally motor men fräna bilar både din o amarace!
Webrar tycker jag fungerar utmärkt. Men man måste ju veta vad man gör (precis som med allt) när man ska synkronisera dom samt att bestycka dom rätt.
(samma med SU, tycker dom är jättebra)
Men nu när bränslet kostar nästan 16kr/l känns det inte värt att hålla på med sånt
Körmoped, den såg ju riktigt bra ut
Amazon är den Volvo som står mig närmast, har varit utan i 12 år nu, så hädanefter kommer jag aldrig vara utan en.
Om motorn är frisk och webrarna är rätt bestyckade och allt är intrimmat så kan du åka under litern på landsvg
Jag åkte med min 2.2 borrade ,boa7 kam ,steg3 topp ,dellorto 48 t.o.r. Köping-Gislaved
71.5 mil på 58 liter (0,81) men då åkte jag så snålt jag kunde och jag hade överväxel på den (123GT)
Men trampade man ner gasen och ritade två kolmaskar i nåt gathörn så rörde sig soppamätaren (och bilen också)
Jodå, jag vet Har själv haft ett antal trimmade B20 så jag vet både hur man ställer in och att det går att köra snålt, att jag skrev att det inte är värt det då bränslet är dyrt är just för det du skriver, har man en del att åka med så är det såååå jäkla svårt att låta bli o trycka ner gaspedalen
Jag känner mig själv alltför väl <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle skrev:Fina amazoner ni fått tag i grabbar Vet inte vad det är med Amazoner men de perioder i livet jag varit utan har jag inte gjort annat än spanat efter någon att köpa
Just nu har jag 2 st och känner mig rätt tillfreds med detta. Blir det projekttrådar under "andra fordon" kanske?
Så har det varit för mig också, har alltid varit en "Amazontok", och det har liksom saknats nåt då man inte haft nån.
Jag är för dålig på projekttrådar, brukar bara göra det som ska göras o glömmer bort o knäppa bilder o sånt. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpte en Tysk POSTMOPED förra helgen http://www.postmoped.de/pages/vs50d.php
Ful modell men motorn är en 4 växlad <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var uppe i Vånevik en bit söder om Oskarshamn igår kväll. Har funderat ett tag på en moped av äldre snitt, något runt 52-53års modell har varit tanken.
En Husqvarna Novolette 3311. Alltså första modellen med 40cc REX motor, inhandlades och ska fixas så den blir körbar. Tog med framhjulet till jobbet idag och fick en lektion i riktning med det som objekt (har aldrig riktat ett hjul förut).
Stoppade dit dom 4ekrar som fattades samt bytte 2 nipplar som nippelverktyget slant på. Eller snarare som jag slant på med verktyget.
Roffade åt mig dom 2sista gråa 48-584 däcken, som fanns hemma. Samt slangar och fälgband, så en första provtur närmar sig sakta. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket bra köp Nymans2013!
Dom där har jag en viss förkärlek till och har haft så länge. Dom två jag hade sålde jag någon gång 1988 till 1990 och det ångrar jag förståss....
Jag skulle även kunna tänka mig en sådan utan motor och med kraftig pakethållare fram och sedan använda den som paketcykel för i och med "tjejramen" är dom lätta att komma av och på. <!-- </EdIndex> --></div>
Tror föraren av denna lastbil skulle vilja haft en kardan till sin släpvagn också när han gjorde en chansning å tog en genväg:
Syns nog lite dåligt hur brant det är.
Det var automatlåda i den å när han kom ner på lägsta växeln började det bara spinna istället(kika på den torra fläcken..)
Det var ingen bra genväg för en fullastad tankbil på 60ton..
/ P <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
56:an skrev:Hmm... Intressant, hur ordnade det sig? Tungbärgare, lastmaskin, eller vad?
Inte 2CV i.a.f. ... he he he
Ja det kom en bärgare å löste situationen, jag var dock inte kvar tills dess utan åkte tillbaka å åkte en omväg, kärringa vänta sig att jag skulle vara hemma till kl 19 men kom hem runt kl 20.
Senare på kvällen så såg jag att bärgaren å tankbilen kom förbi på vägen här utanför. Tankbilsföraren fick lite "uppesittarkväll" skulle jag tro.
En trevlig prick för övrigt som bad om ursäkt en antal gånger, tror inte han glömmer "sin genväg" på ett bra tag..
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Lasse väss skrev:Vad var orsaken till att han inte kunde fortsätta då ? Halt eller
våt assvalt 2hjulsdrivet tungtlastat å altagligen inte diffat
när han fått ner till lägsta växeln ville inte nått av drivhjulen greppa å den släppte sen är det svårta att komma iväg igen det är va jag tror iaf om han hade haft robson-drive (en rulle som går ner mellan drivhjul och boggiehjulen) å ilagd diff så hade ha kommit där ifrån utan hjulspinn kanske <!-- </EdIndex> --></div>