zappafan skrev:Tyckte man fick lite "rakskurendrev"-sång på Bruksmoppen plocka upp då har muttern som håller kopplingskorgen lossnat (låsbrickan på plats) ,första gången för min del, har väl kört ett år (110 mil) ungefär sen den var isär sist....
tyvärr låser ju inte låsbrickan muttern mot lagret, utan mot kopplingskorgen.
och vissa nytillverkade lager är så mjuka i godset att dom inte tål rekomenderat åtdragningsmoment, utan dom nyper på julgranen när man drar åt.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det blev att köpa nytt bakdäck på 2013 hade tänkt behålla orginal Trelleborgdäcket ,men hyfsat blankslitet & jag såg det var en bula på sidan, känns kanske inte okey om man ska ut på grusväg i sommar + ett Oljebyte (med den sedvanliga caffe'latte färgade oljan...) Tur man ska ha den orginal så man inte råkar ut för däcksprängning... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->standard ryckte på verket i grannstaden är ju att det finns en man som i stort sätt bara går runt med en planka. och har gjort det sen 60 talet, då dom äldre gubbarna minns att dom äldre gubbarna på 60 talet också snackade om legenden.
sen vet jag ju själv eftersom mina vänner jobbar där, att det finns jobb som innebär att dom trycker på en röd knapp när något skiter sig, och kallar på annan personal som ska lösa problemet. det är slaking. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->va en farbror på turbintillverkningen här i Finspång som åkte runt och
sopa golvet med en liten maskin varje dag, då han hade de som uppgift..
han gjorde de tills han va över pensions åldern och när han väl sluta kom
de fram att han va näst intill miljadär, han förklara att han var rik men
ville ändå leva som en annan svensson och arbeta med en helt vanlig syssla, har ja för mig att någon berätta.. <!-- </EdIndex> --></div>