Zundapp motorer

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Röen

Zundapp motorer

Inlägg av Röen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har en gammal zundapp motor med hastighetsmätar drivningen i blocket.
Den startar bra när den är kall men när den blir varm vill den gå ojämt & blir svårstartad .Det verkar som den kvävs av för mycket bensin när den blir varm .Cylindrarna jag har provat är nyare fyrkants cylindrar både orginal 70cc superterm även en ny såkallad 2,9a har använt ställbara munstycken till alla cylindrar men med samma resultat funkar på höga varv men dör på låga.så till frågan
Är det skillnad på utseendet på nyare motorer än den jag har.
Tog en av cylindrarna jag haft på motorn ovan och satt den på en nyare 5 vxl motor funkade hur bra som hellst .
Hoppas på svar röen <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Re: Zundapp motorer

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Röen skrev:Den startar bra när den är kall men när den blir varm vill den gå ojämt & blir svårstartad .
Såna tendenser kan vara relaterat till Tändspolen, kondensatorn. <!-- </EdIndex> --></div>
Röen

Inlägg av Röen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har satt på kokusan tändning samma problem kvarstår har mätt upp den fem vxl och gamm motorn ur fräsningen i block halvorna är mycket större på den gamla både bredare ca 6mm djupare och tittar man på en gammal päron cyl så är det inga uttag på cylinderfoten jämfört med nya kan det ha någon inverkan tro <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor

Inlägg av Cobra5000 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du färsk bensin i tanken ?
Status på vevaxeltätningarna ? <!-- </EdIndex> --></div>
Röen

Inlägg av Röen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag mistänker att det är packboxarna som spökar <!-- </EdIndex> --></div>
Skunkworkz

Inlägg av Skunkworkz »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är kort vevstake i dom gamla motorerna.
Är det bytt till nya långa staken? <!-- </EdIndex> --></div>
Röen

Inlägg av Röen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det är det <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->beskrivningen av problemet stämmer klockrent på dom symtom man brukar få när det är läkage i vevhuset. som regel är det packboxarna som läcker. men t.ex ilo brukade blåsa packningen mellan vevhushalvorna.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar