Packningar Viktoriamotor

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
tole

Packningar Viktoriamotor

Inlägg av tole »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej på er!

Behöver tips eller råd om det är någon som vet vart man kan få tag på packningar till en Viktoria MS 51 motor?

Har en arbetskamrat som håller på eller han ska visst fixa iordning denna motor. Nu erbjöd jag mig att försöka fixa packningar till denna motor.
Tror de finns någon här inne som kan hjälpa mig med detta?!
Kan även passa på fråga om denna motor, han berätta för mig att det är svårt att få växlarna att "ligga" kvar i läget (Det är en 2-växlad hand), samt att han tycker det "rasslar" när han skall växla.

Skriv här på forumet eller Pm;a mig, det väljer ni själva :D <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vore jag du så skulle ja slå en signal till Rösebäckens cykel och motor. 054-844105 och höra om han har packningar. han kan skaka fram det mesta i sina gömmor. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->PS...

Det går att göra packningar själv också om man vill.... :!:

Bara att köpa ett ark P-papper på ex Feltema eller nåt...klipp & knopa**L*** <!-- </EdIndex> --></div>
Anglia59

Inlägg av Anglia59 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Packningarna finns att löpa hos www.mopedservicestaffanstorp.se

Kolla en bit ner: http://www.mopedservicestaffanstorp.se/?pid=5

Hoppar växlarna ur vid belastning?
I sådana fall kan det bero på att växelgaffeln i motorn bryts vid belastning och det går att åtgärda med en extra fästpunkt.

Mvh <!-- </EdIndex> --></div>
tole

Inlägg av tole »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för alla svaren!!!

Tack Anglia59 för tipsen om dessa packningssatser!
Såg Viktorian´s längre ner som du sa.
Ja de skulle visst vara svårt för växeln att ligga kvar i läget sa han, han fick lov hålla ner handtaget då 2;an växel lags i, annars hoppade den ur??!!..Han nämde nåt om någon justerskruv han hade hört om som kunde gänga upp sig? Han ska ju ändå itu med motor om han ska byta packningar, så han får slå 2 flugor i en smäll o fixa växlarna oxå. I och för sig så var det väl detta med växlar han skulle fixa men han såg även att de skulle behövas packningar, då hörde han med mig om ja hade tips att få tag på o nu ser det ut att kunna fixa sig?!

Mvh// Tobbe <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar