Raket 1149
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jag har två olika storlekar.
Har haft aluminiumsilikat i när jag blästrade lite metall, men glas är skonsammare mot alu.
Tackar! Det är glas, minns inte vilken storlek det är på kornen/kulorna.tture skrev:ser grymt bra ut .vad kör du för sand glas alu medel i ditt blästerskåp
Jag har två olika storlekar.
Har haft aluminiumsilikat i när jag blästrade lite metall, men glas är skonsammare mot alu.
Nope, granne med bilverkstad på jobbet de har hjälpt mig. <!-- </EdIndex> --></div>Peppes Bodega skrev:Supernice!
Lackat delarna själv med spruta?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som sagt lite långt mellan uppdateringarna men nu har det hänt lite igen.
Har fått tillbaka delarna från ytbehandlingen (de kom väl precis innan jul
)

Har också svarvat bromsbanan i navet.

Ekring av hjulen pågår.

Det mesta finns på hyllan för att fortsätta, hade visst glömt att köpa fälgband. Sen antar jag att det blir till och inhandla lite nya skruv.
Skulle också behöva ett nytt sadelöverdrag, någon som har tips på vem som tillverkar ett som är så likt orginal som det bara går? <!-- </EdIndex> --></div>
Har fått tillbaka delarna från ytbehandlingen (de kom väl precis innan jul

Har också svarvat bromsbanan i navet.

Ekring av hjulen pågår.

Det mesta finns på hyllan för att fortsätta, hade visst glömt att köpa fälgband. Sen antar jag att det blir till och inhandla lite nya skruv.
Skulle också behöva ett nytt sadelöverdrag, någon som har tips på vem som tillverkar ett som är så likt orginal som det bara går? <!-- </EdIndex> --></div>
-
Det knepiga är att veta hur hårt man ska spänna ekrarna tycker jag.
Vi får se om det håller... <!-- </EdIndex> --></div>
Det var minst jobb att ta en gammal sving, och det fungerade rätt bra.Conrad Engström skrev:Bakvagga till riktställning, fins det flera som använder.
Vi får se om det håller... <!-- </EdIndex> --></div>
-
Drog "lagom hårt" och det har fungerat bra.
Fin renovering får jag även tillägga!
<!-- </EdIndex> --></div>
Jag har aldrig gjort det innan jag ekrade hjulet till min flakmoppe och jag gick på kännsla.Agent.007 skrev:Det var minst jobb att ta en gammal sving, och det fungerade rätt bra.
Vi får se om det håller...
Drog "lagom hårt" och det har fungerat bra.
Fin renovering får jag även tillägga!

- Lasse väss
- Forumsponsor

<!-- </EdIndex> --></div>
Spänn dom till ett klockrent C, så blir det perfektAgent.007 skrev:Det var minst jobb att ta en gammal sving, och det fungerade rätt bra.Conrad Engström skrev:Bakvagga till riktställning, fins det flera som använder.
Vi får se om det håller...

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt: