Toppfart?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
ilo55cc

Inlägg av ilo55cc »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gjorde lite justeringar idag och testade toppfarten.
67 km/h enligt gps.Inte dåligt för en gammal Monarscoot. :whistle2: <!-- </EdIndex> --></div>
Mats T

Inlägg av Mats T »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Vegge skrev:Ja en bit kvar till flintan. Men hade den här cylinder setat på en motor med lite fler växlar så hade det nog gått, för det var bra ös i den :)
Men jag ville se om jag kunde få fart på en stdcylle under 50cc och tvåpet. :wink:
Fränt Vegge !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Precis min tanke med min 2 petade,ful fart med 50 cc Jag har fuskat med 5 halva.Men hadde med facit i hand funkat lika bra om inte bättre till och
med då, det går att få till bättre area på kanalerna i orginal cylle.
Jag har dålig koll men va det din som va på hallsta rallyt förra våren eller ???
En bild så man vet hur den ser ut kanske !!

:wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Vegge

Inlägg av Vegge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Mats T skrev:
Vegge skrev:Ja en bit kvar till flintan. Men hade den här cylinder setat på en motor med lite fler växlar så hade det nog gått, för det var bra ös i den :)
Men jag ville se om jag kunde få fart på en stdcylle under 50cc och tvåpet. :wink:
Fränt Vegge !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Precis min tanke med min 2 petade,ful fart med 50 cc Jag har fuskat med 5 halva.Men hadde med facit i hand funkat lika bra om inte bättre till och
med då, det går att få till bättre area på kanalerna i orginal cylle.
Jag har dålig koll men va det din som va på hallsta rallyt förra våren eller ???
En bild så man vet hur den ser ut kanske !!

:wink:
Det här är ett nytt bygge. Bild finns tidigare i den här tråden (sid 7). Men tydligen duger inte kina-kolvarna till att varva 11600 som var toppnoteringen (som mättes, ev mer varv bitvis). Det kanske är dags att gå ifrån 2mm gjutjärns-ringarna till förmån för lite tåligare saker. :wink:

På vårrallyt åkte jag en orange 1209a, låg uppe i tätklungan tills jag fick soppatorsk i skogen :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Mats T

Inlägg av Mats T »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Orange 1209 ???
Samma färg som min :D :D
Den missade jag. <!-- </EdIndex> --></div>
reggaefisken

Inlägg av reggaefisken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Topp noterade 22km/h på min nsu. Får nog strypa den lite, blir helt nervös när jag växlar till tvåan :shock: :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar