
Reservkran?
Reservkran?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur funkar en reservkran på gammla mopeder min har slutat funka tänkte om det var något komplicerat eller något man kunde ge sig på att försöka fixa
<!-- </EdIndex> --></div>

- knilsknilsson
- Forumsponsor
- Inlägg: 1361
- Blev medlem: 08 nov 2009, 00:00
- Ort: Oskarshamn
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->menar du reservfunktionen på en klassisk bensinkran?
Av gammal modell är det oftast ett långt och ett kort rör.
mär bränslet sjunker under det långa stannar motorn och då vet man att det finns lite kvar på reserven som går i det korta röret.
Ibland är det inget kort rör utan ett intag direkt längst ner och ibland är reserven utan filter så det kan ha korkats igen av skit.
En bild på en kran med liknande funktion
http://www.tradera.com/bensinkran-yamaha-dt-auktion_100709_154588743 <!-- </EdIndex> --></div>
Av gammal modell är det oftast ett långt och ett kort rör.
mär bränslet sjunker under det långa stannar motorn och då vet man att det finns lite kvar på reserven som går i det korta röret.
Ibland är det inget kort rör utan ett intag direkt längst ner och ibland är reserven utan filter så det kan ha korkats igen av skit.
En bild på en kran med liknande funktion
http://www.tradera.com/bensinkran-yamaha-dt-auktion_100709_154588743 <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson
Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
- knilsknilsson
- Forumsponsor
- Inlägg: 1361
- Blev medlem: 08 nov 2009, 00:00
- Ort: Oskarshamn
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Skulle aldrig komma på tanken att montera en ny bensinkran på en gammal moped om mopeden i övrigt är i ett fint originalskick dock. Det är detaljerna som gör det hela vettuMoondrip skrev:inte så mkt att fixa - kräng en ny - 50 spänn =)Olle881 skrev:Jaha, tack för hjälpen

Adam Karlsson
Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
- knilsknilsson
- Forumsponsor
- Inlägg: 1361
- Blev medlem: 08 nov 2009, 00:00
- Ort: Oskarshamn
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Det är helt riktigt om det är mycket skit i tanken så täcks det korta röret igen som du ser och då funkar inte reserven. <!-- </EdIndex> --></div>umekille skrev:
såhär ser dem oftast ut, ibland kan en filterhylsavara trädd över rören o den kleggar igen av gammal bensin
Adam Karlsson
Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
-
- Inlägg: 370
- Blev medlem: 13 mar 2012, 00:00
- Ort: Skåne