<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Absolut Christer, I Know att du menade så, Torsk är annars gott.
Doktorn är "Torsk" på allt Gammalt med motor och utan motor och då
inte bara Svenskt - han har några andra märken åxå som he like
Doktorns vilsal innehåller allehanda suspekta varelser <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska till att beställa delar. Men är lite kluven över baknavet. Är det tänkt att ryckutjämnarna skall distansa ut hjulet litet, och sedan skall stoppbulten ta fast i navets utgjutning? Skall det vara någon distansbussning mellan navcentrum och sving?
Uploaded with ImageSkunk.us <!-- </EdIndex> --></div>
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Känns som att det ska sitta en distans (liten en) mellan nav och sving men kanske inte då? <!-- </EdIndex> --></div>
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fast nu såg jag att det blev fel i allafall (min är högerdrevad) Du får istället se till att bromsskölden sitter som den ska i svinglåsningen, då ska dreven lajna, ev nån bricka på bromssidan, sedan en hylsa på drevsidan (verkar det som) <!-- </EdIndex> --></div>
Lasse väss skrev:Fast nu såg jag att det blev fel i allafall (min är högerdrevad) Du får istället se till att bromsskölden sitter som den ska i svinglåsningen, då ska dreven lajna, ev nån bricka på bromssidan, sedan en hylsa på drevsidan (verkar det som)
Min har ryckutjämnare på drevsidan, så drevet är "fast" monterat i svingen, dvs tar man lös hjulet sitter drevet kvar, borde således inte störa liningen mot motordrevet. <!-- </EdIndex> --></div>
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo det är min med, du får "bricka upp" på drevsidan så det lajnar (oftast bara en vanlig bricka, då ska bromsskölden ligga i "låsningen" på andra sidan, minst 3 - 4 mm , resten består av en hylsa eller bricka <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->på 80TS som har samma nav är det en gjuten alu distans som har hål för axeln och sträcker sig till fästet på svingen ,och håller skölden,gissar att det ska vara nåt liknande <!-- </EdIndex> --></div>
musköchrister skrev:på 80TS som har samma nav är det en gjuten alu distans som har hål för axeln och sträcker sig till fästet på svingen ,och håller skölden,gissar att det ska vara nåt liknande
Så kan det nog vara men i så fall saknas den delen.
Har du en bild på det navet så lägg upp den. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60