<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag slipar på. Näsan är full av damm, munskydd är ju onödigt
Fick en timme över före lunch medan dottern sov. Nu är bakskärmen så gott som klar för finslipning. Ska spackla några små ojämnheter och slipa av med finare papper och sen grunda.
Sen är det ju en massa kvar, benskydd, fotplattor, gaffel, sving... Fast å andra sidan tänker jag inte vara petnoga utan är nöjd om det blir en tålig lack som ser hygglig ut på en meters håll
Men huvva vad jobbig den är att slipa, så mycket välvda ytor och veck som man ska komma åt. Kör för hand, med oscillerande maskin somt med slipmus. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du kan väl slipa utomhus? en sån vacker plats som du bor på måste vara en ynnest att få arbeta ute, Lycka Till <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du skulle renoverat en bil först, sedan hade du inte tyckt det var mycket att slipa på Scoteretten... <!-- </EdIndex> --></div>
alf-johan skrev:Du kan väl slipa utomhus? en sån vacker plats som du bor på måste vara en ynnest att få arbeta ute, Lycka Till
Förvisso, jag gör det ibland också. Mindre damm i garaget på köpet...
JanneH; Den enda gång jag renoverat en bil så pass mycket att det blev omlack så lejde jag bort underarbete och hela köret. 6000 spänn svart 1994 Blev skitbra. Tyvärr har lackeraren lagt av nu... <!-- </EdIndex> --></div>
alf-johan skrev:Du kan väl slipa utomhus? en sån vacker plats som du bor på måste vara en ynnest att få arbeta ute, Lycka Till
Förvisso, jag gör det ibland också. Mindre damm i garaget på köpet...
JanneH; Den enda gång jag renoverat en bil så pass mycket att det blev omlack så lejde jag bort underarbete och hela köret. 6000 spänn svart 1994 Blev skitbra. Tyvärr har lackeraren lagt av nu...
jo jag förstår den billackeraren.. han har nog målat in sig i ett hörn med att vara för billig..
Idag kostar bara materialet kring 10 000:- till min bil å då är det en solid dvs inget metallic samt ingen klarlack å jobbet gör jag själv. En bra lack från plåtren yta ligger idag på ca 50 000.- om man nu får ngn lackerare som tar på sig att lacka å göra hela jobbet från grunden.
Numera är det nästan bara försäkringsjobb å dellackeringar som gäller.
har du fått iväg mitt paket ännu..? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nee precis.. Om du läser vad jag skrev så berättade jag att min lack kostar i material ca 10 papp å en billackerare tar ca 50 papp inkl material/arbete för samma lackering men det är ju även en individuell prissättning billackerare emellan när det gäller hellackeringar från plåtrent. Annars finns ju prislistor med fasta priser för dellackeringar.
men vart vill du komma att dom har ett annat inköpspris för materialet eller..? det vet väl alla <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dr novolette du har nog ganska rätt, har en kompis som gjorde allt själv (10 år sen) & landade på 6000:- i matrial bara, så nog har lackfärg blivit dyrt...
ps. min Amazon (grafitgrå) gick lacken med underarbete på 10.000:- svart på lackfirma. (2001 tror jag det var..) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->joo det bidde ju lite fel färdigpratat om det!!
men fram nu me kameran trådägaren eller sitter du bara å gullar på kvällarna
jag vill se plåtrent <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket gull blir det Bilder på plåtrent kommer, lite spackel får du se också. Visade sig att varmluftspickan och en skrapa var snabbaste sättet att få bort de många färglagren på frontpartiet.
Bakskärmen är snart klar, fick en sväng sprutspackel ( ja jag vet att det inte alltid är så lyckat) idag, så nu återstår bara att finslipa. Vem vet, kanske blir det provlackering av bakskärm i morgon.
Fortfarande en hel del jobb på benskydd och fotplattor, sen ska sving, gaffel och fälgar preppas också. Det som inte syns under bakskärmen struntar jag i just nu. <!-- </EdIndex> --></div>