Problem med roulette motor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I botten av hålet för startventilen finns ett mässingsmunstycke med ett litet hål i. Det hålet måste du täppa på något sätt. Lättast är dock om du gör en ny packning till startkolven. Jag gör sådana med vanlig hålpipa men har man inga hålpipor vet jag inte hur man gör. Kanske man kan skära av en bit av en grövre O-ring som passar men det gäller att få en jämn snittyta. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Du måste göra en packning med rätt diameter och rätt höjd för den ska vara möjlig att få dit och inte lossna. <!-- </EdIndex> --></div>
Den sitter ipressad underifrån i själva kolven under en liten fals.mk2gti skrev:56 an: Var skall denna packning till startkolven egentligen sitta är det inuti själva kolven eller i botten på "loppet"?
Du måste göra en packning med rätt diameter och rätt höjd för den ska vara möjlig att få dit och inte lossna. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det sitter ett ställbart munstycke på min förgasare, upptäckte ikväll att munstycket går inte att skruva in så pass mycket i förgasraen att det tätar mot den gummipacking som sitter längt in på munstycket. Munstycket bottnar förmodligen i förgasaren innan, är detta normalt? Kanske jag har fel munstycke helt enkelt? <!-- </EdIndex> --></div>
Kommer inte ihåg, kanske var det neoprengummi utan att jag visste om det. Tog bara första bästa bit som jag tyckte var rätt tjocklek. <!-- </EdIndex> --></div>mk2gti skrev:Försökte göra en packning av det jag hade hemma vilket blev en bensinslang som jag skar till blev skapligt men inte hundra.
Förmodar att du använder neoprengummi ark eller? Vilken tjocklek använder du?
Den yttre packningen saknar betydelse då flottörnivån oftast inte når upp till den yttre delen av gängan. Gängan i sig brukar också täta tillräckligt. <!-- </EdIndex> --></div>mk2gti skrev:Det sitter ett ställbart munstycke på min förgasare, upptäckte ikväll att munstycket går inte att skruva in så pass mycket i förgasraen att det tätar mot den gummipacking som sitter längt in på munstycket. Munstycket bottnar förmodligen i förgasaren innan, är detta normalt? Kanske jag har fel munstycke helt enkelt?