sudden skrev:EKF klassar inte in i veteran enligt det s.k. stockholmsreglementet som alla här i mellansverige kör efter. men jag har sett att det finns/fanns variationer i klassindelningen när jag tittat in på klubbars hemsidor. så bor du långt norrut eller söderut så är det säkrast du läser reglementena själv.
däremot är det tillåtet att bygga på blocket med svets så det ser ut som ett EKFblock i cylinderfästet.
har du någon bild på hur detta kan se ut?
Här är några exempel där jag svetsat om blocket på två motorer.
En lite grann runt överströmmarna samt för reed ventil ,och den med metall adaptern där är hela blocket omsvetsat dels runt cylinderfoten och förstärkt på kritiska ställen för att hantera mycket effekt.
sudden skrev:rexxy vad har du för cylinder på din? ser ut som champ cylindern?
Det är ingen Champ/GLX cylinder. Jag vet inte vart den ska sitta original, men den passar EKF och Cp-motorerna. Det är en Mahle 50cc, är lika stor som en Athena 80cc. <!-- </EdIndex> --></div>
sudden skrev:EKF klassar inte in i veteran enligt det s.k. stockholmsreglementet som alla här i mellansverige kör efter. men jag har sett att det finns/fanns variationer i klassindelningen när jag tittat in på klubbars hemsidor. så bor du långt norrut eller söderut så är det säkrast du läser reglementena själv.
däremot är det tillåtet att bygga på blocket med svets så det ser ut som ett EKFblock i cylinderfästet.
I Västerås kör vi nu en serie i år med 50, 70 och 90cc, ingen speciell veteran alltså.
Vad vi har hört så kommer flera att ta efter detta.
Sen kanske man ska införa årsmodell på alla fordon? <!-- </EdIndex> --></div>
Här är några exempel där jag svetsat om blocket på två motorer.
En lite grann runt överströmmarna samt för reed ventil ,och den med metall adaptern där är hela blocket omsvetsat dels runt cylinderfoten och förstärkt på kritiska ställen för att hantera mycket effekt.
sudden skrev:rexxy vad har du för cylinder på din? ser ut som champ cylindern?
Det är ingen Champ/GLX cylinder. Jag vet inte vart den ska sitta original, men den passar EKF och Cp-motorerna. Det är en Mahle 50cc, är lika stor som en Athena 80cc.
mahle 50cc nu inköpt på ebay hoppas den passar. stod att det var 6.3 hk orginal kan det stämma med den cyl som du har. vad kör du med för fugge? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Cylindern passar ju inte bolt on, om du trodde det! Är en del jobb innan den gör det.
Min cylinder är en Mahle 38ZN6 W1. Och jag vet inte vad den är specad till för hästar. Förmodligen 2,9 eller liknande. Jag har varit och justera en hel del i cylindern!
Jag använder mig av en 20mm Dellorto.
EDIT: Efter lite googlande visade det sig vara en originalcylinder till Supra 4GP. Någon som vet vad dom har för hästar original i det landet? <!-- </EdIndex> --></div>