Fyndade den på Nossebromarknaden i lördags: Gubben som sålde ska ha köpt den av ett dödsbo i vilket både laddare och startnyckel försvunnit. Det fick alltså bli en grisen-i-säcken-chansning, men cykeln verkar hur som helst inte mycket använd. Och att vi heter Hagnell i efternamn gör att detta köp kändes förutbestämt.
Väl hemkommen insåg jag att startnyckeln inte bara slår motorn av och på utan även låser batteriet, så ingen långfingrad person ska plocka med sig det.

Nåväl, låset var ingen bastantare konstruktion och kunde hyfsat lätt avlägsnas och därmed också batteriet. I samband med detta plockade jag även loss det obrukbara tändningslåset för byte.
Arbeter har därefter datoriserats, då jag surfat runt efter lämplig laddare. Cykeln säljs faktiskt fortfarande och därigenom har jag kunnat få reda på att batteripacken är på 36 volt och 12Ah. Någon som har tips på var jag kan hitta lämplig laddare? Sedan är det ju till att hålla tummarna att batteriet tar laddning också...

Du sköna, nya, miljövänliga tid!

Kraftpaket med instruktiv text - om man kan kinesiska...

Kraftkälla 2: Batteriet ska lämna 36 ystra häst...förlåt, volt! Hur många finns kvar under plasten?