zappafan skrev:Fy fan äntligen helgär så inniless jobbet att det kryper i kroppen
Tycker det är härligt med alla olika dialekter över Sveriges avlånga land , nä nu iväg & dricka en å se lite hockey...
Håller med!
Lite kuriosa: Fredrik Lindström bodde bara några hundra meter ifrån mig
när vi växte upp, kallades för Bongo och var en strålande hårdrocks trummis! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min grabb gav mig en present som han gjort i slöjden.
Det var en utsirad bräda med en grubba för suddgummi å en massa hål för att ha pennor i. på under sidan står det inbränt "till papp från oskar"
å som dekoration på ovansidan hade han bränt in "pappa ! " (med utropstecken) åsså en teckning på en ...hamburgare
de barna.. de barna.. vart får dom allt ifrån <!-- </EdIndex> --></div>
Pop skrev:Nyköping represent rikssvenska i dialektmysteriet. fast måste vara ärlig och säga att det är nog den tråkigaste dialekten att ha, eftersom ingen riktigt någonsin kan sätta pekfingret på vart man kommer ifrån, bara "stockholm"...
Missade det programmet. Såg du programmet om Överkalix? Det är en dialekt jag växt upp med. Farmor kunde inte svenska alls.
Pop skrev:Nyköping represent rikssvenska i dialektmysteriet. fast måste vara ärlig och säga att det är nog den tråkigaste dialekten att ha, eftersom ingen riktigt någonsin kan sätta pekfingret på vart man kommer ifrån, bara "stockholm"...
Missade det programmet. Såg du programmet om Överkalix? Det är en dialekt jag växt upp med. Farmor kunde inte svenska alls.
sett alla, grymt roligt att se hur lokala orter kan bilda ett eget språk <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sverige måste väl va det mest släpvagnstäta landet per innevånare eller?
körde själv släp till Umeå idag & jag tycker var Femte bil man träffade på E4:an hade åxå släpvagn bakom bilen... <!-- </EdIndex> --></div>
zappafan skrev:Sverige måste väl va det mest släpvagnstäta landet per innevånare eller?
Inte möjligt. Försök låna/hyra ett släp på kort varsel så ska du se att du får söka igenom ett par-tre kommuner innan någon ens erkänner att dom äger ett släp. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja nu har man ju förmånen att äga en egen släp & har man en gång ägt en så har man svårt att vara utan... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var på Veteranmarknad i Umeå på Noliahallarna, men det håller på va tunnsått mellan säljarna & mycke skrot , köpte en handbok till Amazon & en bit http://alutite.se/ ,får väl prova framöver å se om man blivit lurad på en hundring.... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo det är ju sant tycker ju att det hänger ett släp bakom min bil nästan jämt..ett verkligt nödvändig tillbehör.. undrar hur många bilar det säljs i sverige med dragfäste på..
finns för närvarande tre stycken här en moppetrailer en kåpvagn åsså en husvagn...fattas bara en bil trailer då <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för en trevlig moppe/jänke/allmänt-snack surrar kväll, Ilo-krizter & Gun.... så här ska riktig Whisky smaka... <!-- </EdIndex> --></div>