<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Någon som vet något om Tomos trip med den luftkylda treväxlade motorn
Ex. vilken olja i lådan , samt vilket stift man bäst använder, ( min bror har köpt en sån och jag försöker att hjälpa till litet <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tomos Trip låter kul. Jag hade en Fram-King med Tomos femväxlad motor ett tag när jag var femton. Det där med fem växlar var något alldeles extra.... <!-- </EdIndex> --></div>
56:an skrev:Tomos Trip låter kul. Jag hade en Fram-King med Tomos femväxlad motor ett tag när jag var femton. Det där med fem växlar var något alldeles extra....
Ja det var nog ganska extra på den tiden , Tomos Trip är en kopia av Florida, fast gjord i Jugoslavien i en fabrik som också ägdes av Puch. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!Alf jag har haft en tomos som såg ut som en puch florida.Jag har för mig att det var 1968.Den jag hade var fläktskyld och 2-växlad fot.Jag kommer ihåg att den var superstark.Där andra fick växla ner i backar så gick den upp på tvåan utan problem.Och pigg var den också gick väl i en 50 km/tim.Och jag tror inte den var trimmad.Köpte den av en äldre farbror som var 83 år.Och han hade köpt den ny 1964 och inte skruvat något med den.Den bror din har köpt är som sakt en luftskyld och 3_växlad.Se till så han är rädd om den.Det finns inte så många kvar längre.
MVH/Valter. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Valter, det var länge sen, kul att höra ifrån dej, Ja jag var hos han i går och kollade in moppen, den är i ett mycket bra skick, tror inte att den har gått så långt . han hade en MS 50 när han var grabb , men dom är så dyra så han köpte denna för den var ganska lika och så var priset överkommligt. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallå Forsgren, har du någon bild på hu det ska se ut vid kopplingen under den blanka kåpan på Tomos Trip <!-- </EdIndex> --></div>