
Skyteams svar på den ljuva 60-talshojjen är här, en riktikt fin glidarhoj som väcker uppmärksamhet och ögonfröjd,Pris: 19 995:-
http://www.blocket.se/stockholm/HONDA_DREAMBIKE_2012_125cc_39949006.htm?ca=2&w=3
Något för Jossan sukta efter...

Tror att det är väldigt olika. Jag har en Kina maskin, TMS offroad 200cc -07 som tidigare hette Qingqi.NiklasHögberg skrev:Ja den må vara snygg men frågan är hur kvalite´n är på såna där kina maskiner??
Har jobbat med service/reparation på huvudsakligen kinamoppar, och min åsikt är väl snarare att det är så illa som många tror. Motorer som inte går ens 300 mil (serviceintervallen) innan dom slutar fungera för att ventilspelet är åt h-e är resultatet av att man använder ventiler och ventilsäten av trolldeg, jämför det med en Volvo B21 från 1975 som kan ha tuffat omkring 50 000 mil utan att ventilerna någonsin justerats. Ramlagerhaverier är vanliga efter runt 600 mil trots att oljebyten sköts, knappast ett tecken på att lagren som används håller tillräcklig kvalité.Nymans2013 skrev:Efter att ha både skruvat för egen och andras del med kinamaskiner så kan jag säga att kvalitén är inte så illa som många tror.
min åsikt är densamma som din G-son. ne inte fasen vill ja ha kina skit som ett tu tre bara stendör pga ventilproblem. <!-- </EdIndex> --></div>G-son skrev:Har jobbat med service/reparation på huvudsakligen kinamoppar, och min åsikt är väl snarare att det är så illa som många tror. Motorer som inte går ens 300 mil (serviceintervallen) innan dom slutar fungera för att ventilspelet är åt h-e är resultatet av att man använder ventiler och ventilsäten av trolldeg, jämför det med en Volvo B21 från 1975 som kan ha tuffat omkring 50 000 mil utan att ventilerna någonsin justerats. Ramlagerhaverier är vanliga efter runt 600 mil trots att oljebyten sköts, knappast ett tecken på att lagren som används håller tillräcklig kvalité.Nymans2013 skrev:Efter att ha både skruvat för egen och andras del med kinamaskiner så kan jag säga att kvalitén är inte så illa som många tror.
Kuggrens på växeldrev, avgången växellådsaxel (inte relaterat) och en ventil som tappat ventiltallrik och därmed orsakat generalras är några andra nämnvärda haverier på fiddymotorer som jag skruvat med.
Dessa små lekfordon och moppar har förvisso knappast de bästa motorer kineserna klarar att tillverka, men det är dessa motorer de flesta kommer i kontakt med. Vad jag tycker att kinesmotorerna är värda? Det beror på hur bra skroten betalar för blandskrot just den dagen, rör sig väl om knappt en krona kilot tror jag...
glömde inte tilllägga att din systerson är gasglad medG-son skrev:Har jobbat med service/reparation på huvudsakligen kinamoppar, och min åsikt är väl snarare att det är så illa som många tror. Motorer som inte går ens 300 mil (serviceintervallen) innan dom slutar fungera för att ventilspelet är åt h-e är resultatet av att man använder ventiler och ventilsäten av trolldeg, jämför det med en Volvo B21 från 1975 som kan ha tuffat omkring 50 000 mil utan att ventilerna någonsin justerats. Ramlagerhaverier är vanliga efter runt 600 mil trots att oljebyten sköts, knappast ett tecken på att lagren som används håller tillräcklig kvalité.Nymans2013 skrev:Efter att ha både skruvat för egen och andras del med kinamaskiner så kan jag säga att kvalitén är inte så illa som många tror.
Kuggrens på växeldrev, avgången växellådsaxel (inte relaterat) och en ventil som tappat ventiltallrik och därmed orsakat generalras är några andra nämnvärda haverier på fiddymotorer som jag skruvat med.
Dessa små lekfordon och moppar har förvisso knappast de bästa motorer kineserna klarar att tillverka, men det är dessa motorer de flesta kommer i kontakt med. Vad jag tycker att kinesmotorerna är värda? Det beror på hur bra skroten betalar för blandskrot just den dagen, rör sig väl om knappt en krona kilot tror jag...