Redrevo70 Fs1 Sprinter

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Fan Hilmersson , man kan tydligt se potensen lysa, en riktig krutare, slider_victory.gif
Affe som är en gammal crossräv räknar effekt i antal dekaler :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

Braxmatte skrev:
alf-johan skrev:Fan Hilmersson , man kan tydligt se potensen lysa, en riktig krutare, slider_victory.gif
Affe som är en gammal crossräv räknar effekt i antal dekaler :oops:
Vart faktiskt lite rappare med "dekaltrimmet" framförallt på låga varv! :wink:
SachsMekarn skrev:Det hörs på namnet, GULD :D
I så fall får man tacka! [cheers] <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Hilmersson skrev:
Braxmatte skrev:
Affe som är en gammal crossräv räknar effekt i antal dekaler :oops:
Vart faktiskt lite rappare med "dekaltrimmet" framförallt på låga varv! :wink:
SachsMekarn skrev:Det hörs på namnet, GULD :D
I så fall får man tacka! [cheers]
Ja va fan utan dekaler så går det ju bara åt en massa färg :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Just nu vill inget funka verkar det som. Har tidigare haft problem med att det läckt ut vatten ur motorn vid toppen numera läcker det antagligen in också. Bytte först packningar och sedan topp utan resultat båda gångerna naturligtvis. Bubblar i expansionskärlet och har sig. Sen när man kommer hem från Sälen och motorn går som en påse skit och knappt vill starta utan att ha rört något sen senast är väldigt underhållande.

Nåja fick tag på en Yz80-85 kylare får se när den monteras. Röret svetsade jag om eftersom att jag ej gillar att det hålls ihop med fjädrar. Sen var Ludde snäll och sålde några liter Elf Racing bensin till mig, tackar så mycket!

Lyckas alla fall inte fixa läckaget och har inte lust att lägga en krona till på detta bygge just nu. Så jag väntar tills ekonomin ser bättre ut vilket förhoppningsvis inte behöver dröja så länge, fast missar även denna säsong tyvärr. Nån gång ska den bli klar alla fall med lack och hela mikrovågsugnen istället för denna halvklara helhet som jag hade tänk köra med i år. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är inget fel att ta det lite lungt; Lycka till :D <!-- </EdIndex> --></div>
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

alf-johan skrev:Det är inget fel att ta det lite lungt; Lycka till :D
Äsch jag tar mig i kragen, kan inte hålla fingrarna borta från det som finns i garaget. Nog ska det köras i år förutsatt att jag lyckas lösa problemen. :wink:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Med den kåpan löser du inga problem, tvärtom :wink: :D :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Mattias-M

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->framför allt när kicken är på fel sida.. :idea: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

alf-johan skrev:Med den kåpan löser du inga problem, tvärtom :wink: :D :D
Där har du nog fel Affe :wink: Får den där kåpan växa sig fast går moppen som ett spjut sedan 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Lasse väss skrev:
Där har du nog fel Affe :wink: Får den där kåpan växa sig fast går moppen som ett spjut sedan 8)
Tyvärr Lasse då är den förlorad :P :wink: det där är ju en riktig motor annars, :D <!-- </EdIndex> --></div>
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

alf-johan skrev:
Lasse väss skrev:
Där har du nog fel Affe :wink: Får den där kåpan växa sig fast går moppen som ett spjut sedan 8)
Tyvärr Lasse då är den förlorad :P :wink: det där är ju en riktig motor annars, :D
Kåpan är borta nu!

I väntan på att jag utbildar mig till raketforskare och fixar motorn tänkte jag dela med mig av en bild. Monterad lite provisoriskt dock, alldeles för hög i bakänden också ska sänkas mer än tidigare. :)

Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är riktig blöjvarning på den racern, :urock: <!-- </EdIndex> --></div>
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

alf-johan skrev:Det är riktig blöjvarning på den racern, :urock:
Haha blöjvarning? Var ute och pillade lite mer med den idag. Fick ta mina "knogjärn" som stumisar istället eftersom vantskruvarna ej passar något vidare.

Men men knogjärnen passade bättre det enda jag stör mig på är att vinkeln vart konstig med dessa. Men duger även om det ser lite skumt ut.

Längden på hojen blir nog riktigt bra kan nog dra lite rappare starter men samtidigt slippa allt för mycket spinn på bakhjulet. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha såhär kommer det se ut i sommar bortsett från svingen ska få lite färg och en och annan dekal kanske trycks på.

Yz85 kylaren verkar fungera prima, idag är det tre veckor kvar till första racet i princip allt är klart och ändå är jag stressad. Varför? jo läcker fortfarande vid min cylinderfot så motorn går ju som en påse skit.

Jaja blir nya tag och förhoppningsvis löser det sig och jag kan börja ställa in den. :)

bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->råå maskin den lär flytta på sig!!
va har du för cc?
am6 motorerna går ju att får HEMSKET med fart i :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar