Startade upp min falcon 1960 igårkväll,nu med bilder

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
G-son skrev:Han måste prata om BMW 740, den är ju en jänkarimitation med V8 och handikappväxellåda. :wink:

handikapp låda är ju standar för jänkare, så du menar, en bil för den amerikanska marknad som för en gångs skull har kvallite byggt på minst 80 talet?

nej, volvo 740, som braxen bil ser ut är ju verkligen drömmen för en blöjraggare att köpa, det är liksom nästa steg i utvecklingen att bli en svinande raggare, nu menar jag såklart inte att alla som kör valiant är det eller ägare till valianter, men dom som åker frivilligt i valiant och konsumerar alkohol brukar te sig till ett visst sätt som jag själv tycker är otroligt provocerande och dom lär sig lätt en läxa om dom får en knuff så dom kan sitta av sig ruset.

dom gånger jag åkt i valiant, för 7-8 år sedan så slutade det med att jag hoppade över till en polares amazon eftersom den kändes mindre stämplad som svinarbil <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

Pop skrev:
G-son skrev:Han måste prata om BMW 740, den är ju en jänkarimitation med V8 och handikappväxellåda. :wink:

handikapp låda är ju standar för jänkare, så du menar, en bil för den amerikanska marknad som för en gångs skull har kvallite byggt på minst 80 talet?

nej, volvo 740, som braxen bil ser ut är ju verkligen drömmen för en blöjraggare att köpa, det är liksom nästa steg i utvecklingen att bli en svinande raggare, nu menar jag såklart inte att alla som kör valiant är det eller ägare till valianter, men dom som åker frivilligt i valiant och konsumerar alkohol brukar te sig till ett visst sätt som jag själv tycker är otroligt provocerande och dom lär sig lätt en läxa om dom får en knuff så dom kan sitta av sig ruset.

dom gånger jag åkt i valiant, för 7-8 år sedan så slutade det med att jag hoppade över till en polares amazon eftersom den kändes mindre stämplad som svinarbil
Du har inte fattat det här Pop
Mattsvart raggarbil med fläjms är ju självraggande pöken står ju i kö och vill åka med m.m.
På handskfackluckan finns en skylt där det står "NO FUCK NO RIDE"
Det jag saknar i min valle är helsoffa fram <!-- </EdIndex> --></div>
umekille

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Besiktat med 9-2:or konstigt nog gick bromsarna igenom
men lite handbroms bränsleläckage spindelled ett lyse avgasrör
har redan fixat hälften...var på stan ikväll men inge skoj då tändningen
gör motorn ryckig och bränslepumpen måste rensas...så :offtobed: snart för orka skruva lite mer sen. <!-- </EdIndex> --></div>
mbc

Inlägg av mbc »

Pop skrev:Sätter mig hellre i en 740 än en valiant!
Svårt val....

Valiant.

Bild

volvo 740

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du tar ju såklart den fulaste du hittar...

Jag tar hellre denna då. :wink:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild
:diablo: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Puchen
Kontakt:

Inlägg av Puchen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Valiant 20 ggr av 10 enligt den schizofrene psykologen :mrgreen:

Jag är allergisk mot vofflo nyare än -74 <!-- </EdIndex> --></div>
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Valiant drar väl bara till sig psykopater, som den bakom ratten i lastbilen? 8)

http://www.youtube.com/watch?v=1003em-pDM8 <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu är ju tyvärr så att valiant i sverige sällan ser ut som någon av de som postas, utan då är nog braxmatte närmare rätt.

för att klargöra. att försöka göra något bra av en 740 är som att sminka en gris. men en standard funkar eftersom dom är helt okej bekväma att åka i, men en valiant, det är att medvetet vara sunkraggare för att vara ironisk... fast det är inte ironiskt <!-- </EdIndex> --></div>
umekille

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så f.rom. i onsadags kör jag 2-år till nästa besök på
SBP 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nice :D V8, raka rör? <!-- </EdIndex> --></div>
umekille

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->sexa med dovt grovt ljud. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

umekille skrev:Så f.rom. i onsadags kör jag 2-år till nästa besök på
SBP 8)
Grattis ungefär som att vinna på lotteri
Pop skrev:nu är ju tyvärr så att valiant i sverige sällan ser ut som någon av de som postas, utan då är nog braxmatte närmare rätt.
Det är inte så vanlgt med valianter längre
På crusingen i Hallsta i lördags var det bara jag <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar