<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tjäna, har en compakt med sachs 50/3 lfs motor som bara dog när ja var ute å körde med den. den har bra kompression och den får soppa, den har bra gnista också så jag fattar helt enkelt inte vad som är fel på den.
vill ha hjälp så fort som möjligt och undrar alltså om det är nån som har liknande problem eller om det är nån som vet vad det kan vara som spökar.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blir tändstiftet blött efter att du har kickat ett tag?
I sådana fall är det troligtvis ett elfel, även om gnistan ser fin ut så får man inte glömma bort att den inte har samma förutsättningar inuti cylindern, på grund av kompressionen.
Jag hade samma problem med min veteranmotorcykel,
den vägrade starta fast den hade fin gnista. Men efter att jag bytte tändstift så startade den på första kicken <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->D eklassiska grejorna. kolla soppaflöde ur slang,
kolla att flottören inte läcker och sjunker till botten den blir sur då moppen.
kolla att det inte är stopp nånstans i munstycken och kanaler i gasaren.
ställ tändning hur finns beskrivet i mektips.
gnista ja men tillräcklig? under komp är det svårare att bilda gnista, kolla med hatt av om du kan få en 5 till 10 mm gnista det motsvarar en tiondel under komp dvs 0,5 på stiftet
Kolla med en lös konding på dödarsladden, glöm ej att jorda den.
tjuvluft? vid cylfot eller förgasar anslutning.
bottenskruv under förgasaren kvar?