billykid skrev:Hmmm röda Dalahästar de är riktiga HÄSTAR.....PS hur går det määä Puch måtron....
Haha... håller faktiskt på med den exakt nu toppen ligger i avfettning nu, ska borsta rent den om några minuter , min plan är att måtårn ska vara monterad i ramen innan denna dag är slut , men har ju annat att fixa oxså
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det den där motorn känner för... ingen av mina motorer har samma inställning, även om allt varit totalt original. men 2 mm tror jag det ska vara original <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Två vittnen såg den allra första starten med Maxi slevade i lite soppa rakt in i insuget och den startade på första kolvslaget fast mina 110kg räckte med nöd å näppe att få runt måtårn (har inte monterat cykelkedjan så jag fick rulla)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Lasse. Vet att man kan trycka på mailknappen, men jag har inte lyckats bifoga stora dokument på det viset. Kanske saknas det datakunskap här, eller så funkar det bara inte.
Men maila kan jag, så du har just fått 2 roliga mail.
Lycka till med Maxin.
Det är mopperally i Österbybruk på lördag kl 12. ifall du får ordning på den.
Lasse <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Caddylasse skrev:Hej Lasse. Vet att man kan trycka på mailknappen, men jag har inte lyckats bifoga stora dokument på det viset. Kanske saknas det datakunskap här, eller så funkar det bara inte.
Men maila kan jag, så du har just fått 2 roliga mail.
Lycka till med Maxin.
Det är mopperally i Österbybruk på lördag kl 12. ifall du får ordning på den.
Lasse
Haha, ja jösses det var fina mail Nu blir det ju mer Puch att fixa med fint med en riktig rep-manual
Föresten vadå "ifall" jag får ordning <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo, det var ju lite ändrade planer ang cylinder valet, så nu satt jag på orginal
cyllen, men vilken tur att jag tittade i insuget först nån hade glömt en konstig hyllsa där fan vilka klantar
Är det någon här som vet vart denna hyllsa med en fjäderring hör hemma
Lasse väss skrev:Jo, det var ju lite ändrade planer ang cylinder valet, så nu satt jag på orginal
cyllen, men vilken tur att jag tittade i insuget först nån hade glömt en konstig hyllsa där fan vilka klantar
En sådan där stoppar man väll in när man kör trimmat
Hade också en sådan där konstig grej i mitt insug på raketarn ,men jag tog bort den för vem vill köra trimmat.
Lasse väss skrev:Jo, det var ju lite ändrade planer ang cylinder valet, så nu satt jag på orginal
[/img]
En sådan där stoppar man väll in när man kör trimmat
Hade också en sådan där konstig grej i mitt insug på raketarn ,men jag tog bort den för vem vill köra trimmat.
Ha det Tofta...
HUA , vilken tur att jag tog bort den då En trim grej alltså Man kan kanske sälja den VEM BJUDER 6:- <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmmm ser ut att gå jätte bra de där Lasse.....vad tycket frun om moppe turen...
PS gjorde du som jag sa, tog den förgasare du hadde....efter rengöring så blev den som ny eller.. <!-- </EdIndex> --></div>