portnings verktyg?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
sudden skrev:Tror jag har löst problemet. Har en gammal metanolbil liggandes med en väldigt liten diff på.nu funderar jag bara på hur jag ska få fast borret på axel.funderar på att hårdlöda dit borret.
om jag förstått rätt svetsa fast ett bor på en bil (typ bakaxeln) för att borra upp cylindern?? :wink:

isf svetsa fast stycket som sitter längst ut på bormaskinen så kan du ju byta borr lätt å snabbt :wink: glöm inte centrera bara så att hålte du borrar inte blir som en 8:A <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Spännhylsan på dremelvinkeln är väl ungefär 2cm lång. Baserat på det ser det ut att behövas uppåt 7cm diameter på cylindern ens för att få in den vinkelväxeln, och då har jag inte ens räknat med att ett slipstift ska sticka ut nån centimeter till. Låter som en riktigt maffig moppecylinder, med borr på 80mm eller mer... :lol: Det finns en anledning till att Rexxy sa detta:
Hittar du en som är lagom liten, säg till!
<!-- </EdIndex> --></div>
sudden

Inlägg av sudden »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ska nu besöka en vän med en tandläkarborr, mina egna försök att tillverka en borr har misslyckats.så nu blir det stora portar med perfekta durationer! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar