Lasse väss skrev:Såg en annons på Blocket i morse Monarsccotern, å så hade han en Florida oxo
Så nu har jag lite pyssel igen
Redan i detta skede har jag beslutat att Monarscootern ska bli en äkta "Ratbike"
Se där, mera skruvning. Kul.
Behåller du JLO- motorn eller byter du motorfästen?
Nej nej Här ska det köras JLO
han är ju en förståndig man den gode Väss ,att han är rädd om måtårn... undrar om inte Häst-Hasse var ute efter lura av dig dina ILO motorfästen... <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fått tag på en tomos -66 tror jag, i orört orginalskick, det står 7/65 på hastighetsmätaren.men jag tror det är en 66:a. jag har en reservdels katalog på tomos, och vissa delar tyder på att det är en 66:a.Motor saknades
men det har jag på "hyllan" 2 vxl med länkväxel.Så den är snart körklar! <!-- </EdIndex> --></div>
VS50 lyx-60
Dakota-66 grön
Dakota-68 röd
Alabama-68 ombyggd
Florida-72 orange
Dakota-75 guld
Tomos youngstr
Packy år ?
Texas-74
MGB Korado
Mc50 cross-65
FRAM solifer-62
E-Type 100cc
+ några vrak
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har för vana att köpa skrot men nu har jag mölighet att bygga en rat cresent 2000 har hittat två objekt plus lite mer kommer mer bilder när ja hämtat de sista.
HUSQVARNA SPORT skrev:Jag har för vana att köpa skrot men nu har jag mölighet att bygga en rat cresent 2000 har hittat två objekt plus lite mer kommer mer bilder när ja hämtat de sista.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja cykeln är lite ovanlig ska gå att trycka ner ringklockan (pinglan fattas) och vrida styrett,låsa hjulet rakt fram med en knapp på ramen den funkade. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag köpte en Elcykel till frugan, Helt klart nåt som kommer att ersätta den moderna mopeden. Dyr men ack vad lätt man tar en backe <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT skrev:Ja cykeln är lite ovanlig ska gå att trycka ner ringklockan (pinglan fattas) och vrida styrett,låsa hjulet rakt fram med en knapp på ramen den funkade.
Cykeln är av modell Strömlinje nr 247, fanns 1955-58.
Både cyklar och moped var ett bra fynd! <!-- </EdIndex> --></div>
Öryd skrev:
Jo jag såg din telefon på nån bild inuti bilen och tänkte om det var den du tog kort med.
Blir ju jäkligt bra kort med den för att vara en telefon:D
Ja den här bilden tänkte du nog på:
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den här är mitt senaste inköp (förutom mat då ).
Fick den idag, och den var ju inte så tokig, överfull och rätt så bra innehåll, int elika bra som Monark/MOnarpeds äldre som hade bra uppdelning. Men trevligt att ha även för lite nyare
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den här kom idag...
en liten cykel med automatic nav saknar baklykta,bromsarmsklammer luft i däcken å en finare sadel. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Slängde två sådana minicyklar förra året på tippen som metallskrot. En var klart sämre än din dr men den andra var väl nästan i samma skick.
Varför slängdes de då? Ingen ville ha dem och jag hade ingen plats.
Fast mina hade hela sadlar.
Hade dom på forumet också men ingen var intresserad.