Tomos Trip -68
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nix, från en TS50 men det är välan samma motor såvida den ni har har "Puchmotorn" som satt på fram till slutet av 60-början av 70-talet. På min Tomos som är en 72a´ sitter deras egen motor, ser inte alls likadan ut.

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Tomos TS50 -72, Puch Florida -64
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De 2 armarna som kopplingswiren drar ihop fungerar på samma sätt som kopplingsarmen på en Puch. jag har haft isär det men kommer ej exakt ihåg hur det såg ut. men nedan har du en sprängsliss & reservdelslista, på holländska
. Lagret är pos 43, ett 51100.

Uploaded with ImageShack.us
Skicka mig ett PM så kan jag maila den kompletta listan som PDF. Listan är för Tomos st50 4-5 vxl. men innehållet är samma i motorn förutom antalet växeldrev. <!-- </EdIndex> --></div>

Uploaded with ImageShack.us
Skicka mig ett PM så kan jag maila den kompletta listan som PDF. Listan är för Tomos st50 4-5 vxl. men innehållet är samma i motorn förutom antalet växeldrev. <!-- </EdIndex> --></div>
Tomos TS50 -72, Puch Florida -64
tomos
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej! Alf.Det är samma motor på trippen som TS50.Det enda är väl att trippen är 3-växlad och TS50 är 4-växlad.Den TS50 på bilden här har en annan cyl och topp än det var orginal.
MVH/Valter. <!-- </EdIndex> --></div>
MVH/Valter. <!-- </EdIndex> --></div>
- alf-johan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Panik, snälla ,finns det någon som möjligen vet var man kan handla grejor till Tomos, om det över huvud taget finns någon återförsäljare, det var inte bara lagret axeln till kopplingen var för kort troligen av i slutgängan
<!-- </EdIndex> --></div>

min avatarbild : är min gamla "SUKA"
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jofrab / garage24 har agenturen för dagens tomos.men jag är skeptisk till att det finns delar kvar till en sån.
jag skulle börja ringa till Rösebäcken, sen kan dom säkert tipsa om kolegor som kan tänkas ha tomosdelar
[quote=" Skicka mig ett PM så kan jag maila den kompletta listan som PDF. Listan är för Tomos st50 4-5 vxl. men innehållet är samma i motorn förutom antalet växeldrev.[/quote]
stämmer bra det. var med och rev (och fick ihop) en sån på 70-talet. och vi lade med stort intresse märke till att det bara var en ingående axel och två drev till som fattades för att få den femväxlad.
vi blev även imponerade av vilket drag det blev i den bara av att dra ur pluggen.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
jag skulle börja ringa till Rösebäcken, sen kan dom säkert tipsa om kolegor som kan tänkas ha tomosdelar
[quote=" Skicka mig ett PM så kan jag maila den kompletta listan som PDF. Listan är för Tomos st50 4-5 vxl. men innehållet är samma i motorn förutom antalet växeldrev.[/quote]
stämmer bra det. var med och rev (och fick ihop) en sån på 70-talet. och vi lade med stort intresse märke till att det bara var en ingående axel och två drev till som fattades för att få den femväxlad.
vi blev även imponerade av vilket drag det blev i den bara av att dra ur pluggen.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
-