<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
knilsknilsson skrev:zappafan skrev:Näe, det är som det jag menar vilket yrke finns det att utbilda sig till....?
Elektriker som jag

3 år på gymnasiet sen direkt ut i arbetslivet

För en lärlingslön under nåt år o se underbetalt till dess man är "fullfjädrad"

O sen desto mer om man dessutom vill ha egen behörighet.
Det tycker jag är fel inom elektrikeryrket, annars är det ju ett trevligt yrke.
Tycker det är svårt det här med utbildning till ett yrke. Sjävl gick jag Fordons i Gymnasiet, med inriktning mot Transport 2:a o 3:e året, sen blev det en utbildning till Svetsare o grovplåtslagare, sen efter en par år så gick jag en utbildning till Verkstadsmekaniker (Svarv/Fräs o.s.v), efter en par år blev det El, men slutade med det o gick över till Nätverkstekniker då en plats blev ledig där, sen gick jag för PC-tekniker.
(har alltid försökt gå utbildning då jag varit arbetslös).
O tydligen var det det sista som jag var menad för, har jobbat inom Datorer och dess värld senaste 12 åren, nu dock med Kabeltv också.
Men ärligt talat är det väl El som alltid varit det jag intresserat mig av mest.
Det jag menar är att man aldrig kan veta vad man ska jobba med egentligen då man ändras som person. En del hittar på en gång det dom verkligen vill hålla på med, en del jobbar mer nåt dom inte gillar, men tvingar sig själv, o en del byter inrikting då och då. <!-- </EdIndex> --></div>