Membrancyllar, hur ser man skillnad?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
bryggaren
Inlägg: 1068
Blev medlem: 16 maj 2009, 23:00
Ort: Norra Uppsala

Membrancyllar, hur ser man skillnad?

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, just det. Tydligen finns olika effekt på dessa cylindrar, någon som enkelt kan redogöra för vilka effekter som finns samt hur man ser skillnad på dom?
(Vill inte kapa föregående tråd om membrancylindrar, därför denna nya.) <!-- </EdIndex> --></div>
sachs
Inlägg: 359
Blev medlem: 18 feb 2011, 00:00

Inlägg av sachs »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->de är märkta med numer <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
sachs skrev:de är märkta med numer
Det är ju dom flesta delar som finns, tror nog Bryggaren (och andra) vill veta hur man ser vilka nummer som isåfall är vad, alltså hur många HK som just ett visst nummer ska vara.

I Sverige är det iaf 1,5hk cylindrar som satt på Shopper och Partner, till Partner är det 11,1mm membran, till Shopper var det 12,1mm, men bägge är 1,5hk och hade vanlig Bing 1/8,5/* (16 om det var choke, 5 utan o säkert kanske nån mer) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Jerka_59
Forumsponsor
Inlägg: 468
Blev medlem: 29 jun 2011, 23:00
Ort: Jönköping

Inlägg av Jerka_59 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hittat efter lite letande en bild med portbredd och höjd för
0,8 1,3 1,8 och 2,4hk membrancylindrar, tyvärr står det
inget om märkningen på cylindrarna

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11

Söker
Fram Speed
Skriv svar