Få fart på gammal Husqvarna

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
maza

Få fart på gammal Husqvarna

Inlägg av maza »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har gått och köpt mig en Husqvarna Corona -58. Skicket är mycket gott och det är en fantastiskt trevlig pjäs. Skulle dock vilja få lite mer kraft och fart i motorn. Hur gör jag? En snabb titt på nätet visar inga trimcylindrar eller liknande. Brukar det sitta en plugg i insuget? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har haft en sådan med dragen plugg, gjorde väl ca 55 km/h, men den var inge kul att köra med de små hjulen.
Om du har originalmotorn så har du vevhusmatning med frihjul. Om jag vore du, så skulle jag låta den vara om den går bra. Inte mycket att trimma. <!-- </EdIndex> --></div>
maza

Inlägg av maza »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bryggaren skrev:Jag har haft en sådan med dragen plugg, gjorde väl ca 55 km/h, men den var inge kul att köra med de små hjulen.
Om du har originalmotorn så har du vevhusmatning med frihjul. Om jag vore du, så skulle jag låta den vara om den går bra. Inte mycket att trimma.
Sitter pluggen i insuget? Är det bara att borra bort den?

Tanken är inte att jag ska köra fort med den, utan snarare att slippa ligga och maxa motorn i 30km/h.

Det är originalmotorn med frihjul. En riktigt behaglig motor. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lägg in ett par bilder på motorn så får du säkert bra och lättfattliga svar av alla motorkunniga medlemmar här. :) <!-- </EdIndex> --></div>
maza

Inlägg av maza »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Lägg in ett par bilder på motorn så får du säkert bra och lättfattliga svar av alla motorkunniga medlemmar här. :)
Låter som en bra idé. Ordnar det imorgon. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar