Få fart på gammal Husqvarna
Få fart på gammal Husqvarna
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har gått och köpt mig en Husqvarna Corona -58. Skicket är mycket gott och det är en fantastiskt trevlig pjäs. Skulle dock vilja få lite mer kraft och fart i motorn. Hur gör jag? En snabb titt på nätet visar inga trimcylindrar eller liknande. Brukar det sitta en plugg i insuget? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har haft en sådan med dragen plugg, gjorde väl ca 55 km/h, men den var inge kul att köra med de små hjulen.
Om du har originalmotorn så har du vevhusmatning med frihjul. Om jag vore du, så skulle jag låta den vara om den går bra. Inte mycket att trimma. <!-- </EdIndex> --></div>
Om du har originalmotorn så har du vevhusmatning med frihjul. Om jag vore du, så skulle jag låta den vara om den går bra. Inte mycket att trimma. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tanken är inte att jag ska köra fort med den, utan snarare att slippa ligga och maxa motorn i 30km/h.
Det är originalmotorn med frihjul. En riktigt behaglig motor. <!-- </EdIndex> --></div>
Sitter pluggen i insuget? Är det bara att borra bort den?bryggaren skrev:Jag har haft en sådan med dragen plugg, gjorde väl ca 55 km/h, men den var inge kul att köra med de små hjulen.
Om du har originalmotorn så har du vevhusmatning med frihjul. Om jag vore du, så skulle jag låta den vara om den går bra. Inte mycket att trimma.
Tanken är inte att jag ska köra fort med den, utan snarare att slippa ligga och maxa motorn i 30km/h.
Det är originalmotorn med frihjul. En riktigt behaglig motor. <!-- </EdIndex> --></div>