Sätta packboxen fel?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
NRoos

Sätta packboxen fel?

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej! Det läcker från min sahcs. olja alltså. det är 2 små hål under ytterkåpan på vänster sida och där rinner det ut. Har inte tagit upp och kollat men jag gissar på packboxen till växelkåpan som inte tätar fat den är ny och då unrar jag om man kan sätta den fel? Kan även va kickpackboxen men den satte jag tillbaka med samma sida ut. Dock vet jag inte om jag gjorde det med växelpackboxen. om nån fatta nånting så kan ni ju skriva nått :P <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Sura
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det brukar rinna ut olja som följer pinnen i växelaxeln när moppen står lutad på stödet.
Därför har jag ett stöd som jag ställer under bägge fotpinnarna på alla mina moppar. <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bytte ny packbox (utgående drevaxel) på 3-pet blev tät, samma procedur på 4-pet, läckage tror man har för mycke lagerglapp.. cocos_acc.gif (axeln nernött ,mot kopplings-sidan, 3 tiondelar!)
tycker det skulle va tätt ändå men... :cry:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om det läcker utanför lagerrullarna kan axeln vara sliten. Pillra försiktigt bort fjädern i p boxen skruva isär den och kapa ca 2 mm, montera tillbaka. När man monterar ny p box där, skall man limma den mot botten i hålet, det kan läcka runt p boxen på utsidan. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Om det läcker utanför lagerrullarna kan axeln vara sliten. Pillra försiktigt bort fjädern i p boxen skruva isär den och kapa ca 2 mm, montera tillbaka. När man monterar ny p box där, skall man limma den mot botten i hålet, det kan läcka runt p boxen på utsidan.
Provade med en tajtare O-ring (ist. för fjäder'n) blev lite bättre, läckage på utsidan kan det ju va..(dräller olja efter man kört..)

skulle fixat axeln till rätt mått... :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jahapp. Ja det är ju när jag har lutat den. Men den har inte läckt tidigare. Och nu har jag provstartat den men den tar tjtyvlöuft dån insuget så jag har beställ ny pinnbultar. Så efter jag startade började den läcka. Imponerad av att nån förstod vad jag menade för en gångs skull :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Annars finns det säkert nån Svenska Kurs på Jenningeskolan.. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På jennings sätter jag inte min fot :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vaddå, du bor väl i Robertsfors-kommun... :headbang: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan ju inte påstå att det är något att skryta med.. Det har förresten slutat att rinna från motorn då jag lutade den åt andra hållet så den stod mer uppåt. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En som kör Triumph sa tryck in universalfett så är det färdigläkt... :cool2: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tryck in det vars? I packboxen? :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä han sa istf. för olja, var visst inte så ovanligt.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jasså så pass. Ja jag skulle ju vilja ha moppen i körbart skick så man kanske kan ta sig på oktoberkåsan :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar