<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det värsta var nog när man druckit den där sörjan som ska rensa systemet så att säga Max 5 meter från toa hela kvällen <!-- </EdIndex> --></div>
volvomannen skrev:Det värsta var nog när man druckit den där sörjan som ska rensa systemet så att säga Max 5 meter från toa hela kvällen
Jamen fy f*n, den smakar ju möglig blomjord. Å dessutom ska man dricka 4 liter. Jag fixade inte att få in mig den så jag var tvungen avboka min undersökning. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->RIngde och försäkrade min Volvo 145 Express -72 idag (hade tänkt ställa på den 1 Juni o besiktiga den i Juni nån gång).
Inte lite förvånad jag blev då trafikförsäkringen helår hamnar på hutlösa 284kr!
Inte dumt det, kostar ju ingenting att ha den bilen. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mysko.. Försäkringsbolagen säger att trafikdelen är densamma överallt
eftersom den bara gäller trafik, men det kan ju inte stämma dårå.
Jag betalar över 1000spänn/st för mina veteranfordon även för min -90Audi
vad har du för bolag så kan jag byta handlöst..?!!
spelar ju mindre roll var man har dom försäkrade när det bara är trafik om vi säger så.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har Trygg-Hansa, alltid varit billigast för mig.
Mina är dock varierande,
144 -70 har höjts till drygt 760kr/år
Amazon -64 580kr/år
244GL -78 680kr/år
145 Express -72 284kr/år
VW Passat -93 drygt 900kr/år
Att jag ringde var främst för att 144an blitt så dyr, den låg också kring 600kr/år förr, enda förklaringen är "Det går ju bara på Statistik, inget vi kan göra då den modellen troligen är mer inblandad i olyckor". Vilket är skitsnack, hur många 144 är i trafik överhuvudtaget. Min 144 Sport -67 skulle hamna på 590kr, alltså samma bil, men fler hästkrafter. Ingen logik med andra ord. <!-- </EdIndex> --></div>