F50GXL

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inför Race Dalaopen

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmmm våga inte åka på vägen, så där av en prov hemma på gården.....:28:

De sladar gött i gruset....å kort bromssträcka innan man når staketet...säger bra en sak jäklar..... 8)

Rädd å köra den nu...med nya drevningen, snart ligger jag på rygg tror jag med krashad bakskärm + lyse.. :eh?:

Jag skakar och händerna vibbrera....när man klivit av, troligen sista gången jag kör Topprace.... [motorbike]

http://www.youtube.com/watch?v=tzwBvVe1aNI&feature=youtu.be

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/tzwBvVe1aNI"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/tzwBvVe1aNI" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:shock: Vackra toner! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lifffarligt :shock:

:lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev::shock: Vackra toner!
Ja riktig svansång :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur gick det för dig då ? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blev det några skalper eller :?: :D <!-- </EdIndex> --></div>
Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmmm.....visst sjunger det i motor. Peppar Peppar å inga olyckor eller ras ännu & inga skalper tagna selma..***L**

Angående Dalopen så klanta jag mig helt med drevningen till min Moppe..... :cry:...jag borde naturligt viss tagit med andra drev.. :evil:

Men va första gången på race...lär så länge man lever....min drevning 11fram x 42bak....fälj.=16"...... passar bra på max 100m :!:

Då jag åkt ca. 100 hadde jag max varv på motorn....fick vekligen plåga motorn på max varv för att ta mig över mål linjen,
trodde motorn skulle sprängas.... :evil:

Där av ansåg jag att det var ingen mening ...då jag hadde ingen chans alls med mina tider att köra mera i
Klass 4: Max 90 cc ProMods Stegen utan åkte bara kval repor.

Bästa ET 200m tid 13,17 sek. 73,26 km men jag vet att ja kan bättre...borde ha gjort nära 90km...är besviken på mig själv :!:

Men jag gjorde framhjulslyft på 1:an, 2:an, 3:an....å bjöd på allt så gott jag kunde...... 8)

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bravo ändå slider_score.gif Första gången är alltid första gången :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Bromstopp

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tipps på hur man kan göra ett Bromsstopp, gjorde för att anpassa ett bakhjul på F50GLX... :idea:

Först en runddistanss borrades med 12mm, letade upp ett platt gärn som slipades till så det
passar vaggans bromsstopp exat..2st plattjärn kapades till, sen Elsvetsade jag med
mot svarande OK 48.00 blir starkt som tussan... 8)

Bild

På moppen...
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

F50glx Säljes

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja säjer den F50glx .....har mer objekt på G....se bilderna på skick. Lovar den gör över 90km = annars pengarna tillbaks om den inte gör det.. 8).
Och vi häver köpet...genast... :shock:

Motor SACHS AKF/5vxl, Cyllinder Athena 80cc gått ca. 20mil. Mikuni 24mm, Portugal trimpipa, 12V lyse, även möjlighet att montera batteri.
Fungerande bra bromsar, skivborms fram.

OBS fäste för SACHS AKF/5vxl motor är skurvbart, går att skruva bort. Orginal fästen, bromspedal och oginal baksving finns.
F50GLX kan fås med vanlig SACHS 3-4vxl motor eller EKF 4vxl motor. Allt enligt överenskommelse.... :!: :!:

Bild

Bild

Pris ide ca. 12,000kr eller nåt byte....inge skrot byte önskas... :!:

Å så här går den...med bing 21mm.Nr.2: top_driv_b_mpeg1video_002.mpg
http://www.youtube.com/watch?v=80iXJV1_-_s

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/80iXJV1_-_s"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/80iXJV1_-_s" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Jag lever...

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Visst lever jag men knapp......man trodde man var en hård man när det gäller... är man inte så tufft 8 våningar upp..:(

Bild

Tusan vilken jobb dom gjorde + jag va med....säger inge mera än jag + flera åkte troligen på en farlig inlensa......polarn rekom ringa Aktumottaining om feber stiger... :(

Så läkaeren troligen på måndag.... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men huuhh billy jag blir skrämd, håller verkligen tummarna för dig ska du veta... Dröj inte med att gå till läkare. Beskriv precis hur du känner. :!: Inte "hård man" där. Det är nog desamma som "ingen hjälp". :( <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Re: Jag lever...

Inlägg av selma »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
billykid skrev:Visst lever jag men knapp......man trodde man var en hård man när det gäller... är man inte så tufft 8 våningar upp..:(

Bild

Tusan vilken jobb dom gjorde + jag va med....säger inge mera än jag + flera åkte troligen på en farlig inlensa......polarn rekom ringa Aktumottaining om feber stiger... :(

Så läkaeren troligen på måndag.... 8)
Snygg solbränna :D
Du krya på dej och visa vad du har för hemlisar i garaget :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var har du varit? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varför är du svart i ansiktet? :hmm: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar