Cr 2000

Tips & frågor.
Conrad Engström

Cr 2000

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min första fråga här på forumet :oops:
Hur ser färgkombinationerna ut på en Cresent 2000, när tanken är röd. den har orginalfärg. Resten av plåtarna har jag skrapar ihop från olika håll och olika färg. jag har inte hittat någon här på hemsidan. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mellan 1956-57 fanns det Helröda 2000 och 2005 (3vxl).
Bild
(bild lånad från en gammal säljesannons)

1957-58 fanns dessa med röd tank och resten vitgrå (mera mot créme). Se bild.
Grundlacken är gråblå på Nymans moppar.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för det, skall kolla ramnumret men jag tror den skall vara som nedre bilden. (den färgen har jag i hyllan redan) <!-- </EdIndex> --></div>
crescent2000

Inlägg av crescent2000 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det fanns även en kombination med röd ram och röd tank och resten beige...
// MVH Tom <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är den verkligen original? Har sett sådana renoveringar, men inte orörda 2000. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
crescent2000

Inlägg av crescent2000 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, men det verkar inte vara jätte vanligt, ska försöka bifoga en bild på min gamla cr2000 jag sålde för ett par år sen. Där var varenda skruv orginal. Till och med orginal däcken satt på, men bytte ut dessa mot däck med vit sida.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för infon! Hemsidan ska genast kompletteras med denna info.
Vilket skick den var på den 2000! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
mocklarn

Inlägg av mocklarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är det någon som vet färgkoden för denna röda cr 2000 färg?

mvh mocklarn :D <!-- </EdIndex> --></div>
Oldie

Inlägg av Oldie »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Söker med denna färgkod, någon som hittat den? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den heter julröd så du kanske kan ta färgprov från tomten nästa gång han kommer :xmas:

Än så länge har jag ingen koll på koden. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kan skanna av kulören vid tillfälle nu när jag
har en originalare i boden.

/Återkommer med resultat. <!-- </EdIndex> --></div>
Oldie

Inlägg av Oldie »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->låter toppen! planerar att lacka om min i den färgkombon närmaste veckorna :) <!-- </EdIndex> --></div>
Oldie

Inlägg av Oldie »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu insåg jag att den "grå" inte heller fanns på nätet så har du möjlighet att lya även den så lovar jag att skicka ett glassogram till dig! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Oldie skrev:Nu insåg jag att den "grå" inte heller fanns på nätet så har du möjlighet att lya även den så lovar jag att skicka ett glassogram till dig! :wink:
:D Ska göra mitt bästa, dock är den väldigt patinerad på de grå-beiga partierna.
Ska försöka riva eld på den i helgen, efter det kan jag åka på den till jobbet där jag har mätutrustningen.

Var ute nyss och försökte kolla mot en NCS solfjäderkarta, men det fanns ingen passande. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite halvt off-topic fråga: kan du skanna på kupiga ytor? när jag var hos er konkurent/kolega (stryk det ej önskade) i västerås som antyder att dom är proffs på färg så behövde dom en plan yta 10x10 cm för att kunna skanna. Och rätta mig om jag minns fel, men finns väl inga plana ytor alls på en cr2000-tank?

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar