Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY
- pangerva
- Forumsponsor
- Inlägg: 6840
- Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
- Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grymmefynd!!!!!
Hade köpt direkt om det var köpavstånd. Då hade man bara fått fixa fram pengarna oavsett.
Dock 1961-1963, ej 1965
http://www.blocket.se/vasternorrland/Puch_Alabama_1965_40737521.htm?ca=15&w=3 <!-- </EdIndex> --></div>
Hade köpt direkt om det var köpavstånd. Då hade man bara fått fixa fram pengarna oavsett.
Dock 1961-1963, ej 1965
http://www.blocket.se/vasternorrland/Puch_Alabama_1965_40737521.htm?ca=15&w=3 <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
den där står faktiskt riktigt nära platsen där jag bor...
men nu har jag köpstopp...
<!-- </EdIndex> --></div>
pangerva skrev:Grymmefynd!!!!!
Hade köpt direkt om det var köpavstånd. Då hade man bara fått fixa fram pengarna oavsett.
Dock 1961-1963, ej 1965
http://www.blocket.se/vasternorrland/Puch_Alabama_1965_40737521.htm?ca=15&w=3
den där står faktiskt riktigt nära platsen där jag bor...

men nu har jag köpstopp...

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ha-ha...gissar nog att min är en smula tunnare än det nu pangen...![[get_real] staff_36-1](./images/smilies/staff_36-1.gif)
transport till mellsta hade nog gått att ordna...
den kunde ju fått bo här tills dess oxå...
<!-- </EdIndex> --></div>
pangerva skrev:Köpa åt mig och ta med till Mellsta?
Jag är sugen men plånboken känns tunnnnnnnnnnnnnn.
ha-ha...gissar nog att min är en smula tunnare än det nu pangen...
![[get_real] staff_36-1](./images/smilies/staff_36-1.gif)
transport till mellsta hade nog gått att ordna...


fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
- pangerva
- Forumsponsor
- Inlägg: 6840
- Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
- Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.ebay.de/itm/Lohmann-Diesel-Hilfsmotor-komplett-BMW-NSU-DKW-ILO-Sachs-/230801169543?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item35bcd25c87#ht_500wt_1304 <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mer myt än motor? 
En motor som ser näst intill likadan ut och som lockar mig betydligt mer är JLO F48:an och det såldes en sådan på Tradera helt nyligen. Priset var inte orimligt heller, tror den gick till tolvhundra någonting....
http://www.mofa-museum.de/html/body_ilo_f_48.html
JLO F48 är den enda gamla mopedmotor jag vet som inte har svänghjulsmagnet utan istället en liten magnetapparat innanför en mindre kåpa på motorns högersida. Det är verkligen originellt tycker jag.
Jag känner till Lohmann motorn men mitt förhållande till den är rätt så kyligt. Arton kubik räcker inte för den ska fungera på lågvarv vilket jag ställer som ett grundkrav. <!-- </EdIndex> --></div>

En motor som ser näst intill likadan ut och som lockar mig betydligt mer är JLO F48:an och det såldes en sådan på Tradera helt nyligen. Priset var inte orimligt heller, tror den gick till tolvhundra någonting....
http://www.mofa-museum.de/html/body_ilo_f_48.html
JLO F48 är den enda gamla mopedmotor jag vet som inte har svänghjulsmagnet utan istället en liten magnetapparat innanför en mindre kåpa på motorns högersida. Det är verkligen originellt tycker jag.
Jag känner till Lohmann motorn men mitt förhållande till den är rätt så kyligt. Arton kubik räcker inte för den ska fungera på lågvarv vilket jag ställer som ett grundkrav. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag känner till Lohmann motorn men mitt förhållande till den är rätt så kyligt. Arton kubik räcker inte för den ska fungera på lågvarv vilket jag ställer som ett grundkrav.[/quote]
Det jag har hört om Lohmann är att man princip har cyklat dit man ska innan motorn startat
<!-- </EdIndex> --></div>
Det jag har hört om Lohmann är att man princip har cyklat dit man ska innan motorn startat

Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400
Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
- knilsknilsson
- Forumsponsor
- Inlägg: 1361
- Blev medlem: 08 nov 2009, 00:00
- Ort: Oskarshamn
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Det jag har hört om Lohmann är att man princip har cyklat dit man ska innan motorn startat
[/quote]
Det är sant den går ju på disel så den måste bli varm. De som har en brukar värma motorn med öppen låga för att få den att starta snabbare. <!-- </EdIndex> --></div>
Dan L skrev:Jag känner till Lohmann motorn men mitt förhållande till den är rätt så kyligt. Arton kubik räcker inte för den ska fungera på lågvarv vilket jag ställer som ett grundkrav.
Det jag har hört om Lohmann är att man princip har cyklat dit man ska innan motorn startat

Det är sant den går ju på disel så den måste bli varm. De som har en brukar värma motorn med öppen låga för att få den att starta snabbare. <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson
Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Såg en som gick fint efter 20-30meter men kan man inte med dom så är det nog lika bra man använder en tramcykel istället.Dan L skrev:
Det jag har hört om Lohmann är att man princip har cyklat dit man ska innan motorn startat

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
-
- Inlägg: 570
- Blev medlem: 05 mar 2009, 00:00
- Ort: Boden
SM 50
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.blocket.se/halland/Monark_sm_50_40793757.htm?ca=1_3&w=3

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
-
- Inlägg: 570
- Blev medlem: 05 mar 2009, 00:00
- Ort: Boden