drev till nsu

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
reggaefisken

drev till nsu

Inlägg av reggaefisken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag undrar ganska kort om det finns någon i Sverige som säljer fram drev till nsu motorn. Eller om det finns något annat motorfabrikat som har samma drev som nsu?

Tack för svar :) <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det låter som du bör ta kontakt med Rösebäcken Cykel och Motor eller kanske bara Motor eller nå't åt det hållet i.a.f. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->erik linding har mycket till NSU.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
reggaefisken

Inlägg av reggaefisken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har aldrig hört om Erik linding. Men åka kolla upp det, hemsidan ligger dock nere.

Btw, jag ringde den närmaste mopedfirman och fråga om de rikta hjul till nsu. Han så kort och gott "om hjulet är så krokig att det stör så är det bara att leta nytt.... stämmer detta? <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
reggaefisken skrev: Han så kort och gott "om hjulet är så krokig att det stör så är det bara att leta nytt.... stämmer detta?
tittade han på hjulet när han sa det?
det går att rikta upp! banka å slå räta det med handkraft så fälgbanan e någolunda rak sen e det bara å ekra <!-- </EdIndex> --></div>
reggaefisken

Inlägg av reggaefisken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä ringde och fråga om han riktade hjul, men det gjorde han inte. Sen så han att det nästan omöjligt att få det bra.

Det är skeft men inte jätte mycket, går att köra. Samma med drevet, det är inte bea men fungerar.
Men vill fixa det innan jag plågar motorn med större insug och större krök. <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
reggaefisken skrev:Nä ringde och fråga om han riktade hjul, men det gjorde han inte. Sen så han att det nästan omöjligt att få det bra.

Det är skeft men inte jätte mycket, går att köra. Samma med drevet, det är inte bea men fungerar.
Men vill fixa det innan jag plågar motorn med större insug och större krök.
haha jo det går att rikta det beror helt på vem du frågar;)
men som sagt du har ju ekrar för att spänna hjulet rakt så sätt upp det i en "jig" och där du ser att det är skeft drar du åt (pekar fälgen åt höger spänner du den år vänser

inga konstigheter <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar