Koppling som fastnat Sachs 2 vxl.

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
rally4kalle

Koppling som fastnat Sachs 2 vxl.

Inlägg av rally4kalle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en motor som stått still säkert 20 år. Kopplingen vill inte släppa trotts att jag provar att växla utan koppling. I inspektionsluckan ser man att korgen rör sig när man drar i hantaget. Går det åtgärda problemet utan att riva kopplingen? <!-- </EdIndex> --></div>
Norman

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är väldigt enkelt att "riva" kopplingen på en sachsmotor. Du behöver ett verktyg liknande det i följande artikel. Det finns ingen anledning att ta genvägar här... http://www.classicmotor.se/artiklar/experten/20110322/kopplingsverktyg-for-sachsmotorer <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kommer inte ihåg hur jag gjorde men jag borrade inte ur gängorna :S för tryckplattan använder jag nu men det va något liknande med en bult å brickor å bultar :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var så där för mej också, bände isär lamellerna ltite och sprutade i lite olja mellan dom så lossar det, samma på mina Gileror, det funkade :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Skriv svar