<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kopplings vire infästningen har gått av på min sachs 2petare ! vad är det för matreal i den , går den att svetsa eller måste man klyva motorn och byta hela armen <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kopplingsarmen behöver du inte klyva motorn för att byta. Dra ur niten/sprinten som håller den på plats och dra ur den. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag brukar dra ut kopplingsarmen och svetsa på en ny ögla. Men! hela kopplingsarmen skall ligga i vatten, nästan ända upp till svetsfogen. Hela kopplingsarmen är härdad och blir för mjuk om man svetsar utan kyla. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->bakom framdrevet på blocket sitter det en nit med en tätring på, den går i ett spår på kopplingsarmen, drar man ur den kan man dra ur kopplingsarmen uppåt. <!-- </EdIndex> --></div>
Wiklund skrev:bakom framdrevet på blocket sitter det en nit med en tätring på, den går i ett spår på kopplingsarmen, drar man ur den kan man dra ur kopplingsarmen uppåt.
Brevid en vanlig skruv ? drar man ut niten och lyfter , går det att använda samma nit igen ? ska ut i garaget snart <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo den är bredvid en vanlig, men det är bara att dra ur niten och sen dra ur armen, det går att återanvända samma nit. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kopplinsarmen är nu bortplockad !!!! Tätningen gick dock sönder , den var som backelit . Ny ska tillverkas och armen ska svetsas i morgon Stort tack till WIKLUND <!-- </EdIndex> --></div>
blixtens skrev:Kopplinsarmen är nu bortplockad !!!! Tätningen gick dock sönder , den var som backelit . Ny ska tillverkas och armen ska svetsas i morgon Stort tack till WIKLUND
vill du inte svetsa den så har ja liggande som ja kan skicka billigt till dig!!
20:- för armen plus porto!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248