Startar på fullgas - Lifan

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Fåd

Startar på fullgas - Lifan

Inlägg av Fåd »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tjena

Jag vet att detta är ett veteranmopeds forum men någon av er har säkert använt en Lifan motor till ett custom projekt eller liknande.

Hursomhelst: Jag har en 50cc Lifan motor i en Forshaga Shopper som har gått bra, men ibland när man startar så gasar man lite, så hostar han och dör.

Idag så kunde jag starta honom och gasa felfritt en gång, men när jag startade honom sedan igen så gick han direkt upp på fullgas direkt utan att jag rörde gasen och han gjort så varje gång nu.

Undrar vad detta kan bero på?
Misstänker att gasvajern kan ha hakat sig på något eftersom den e lite konstigt "lagd" men handtaget fjädrar tillbaka som det ska. <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Re: Startar på fullgas - Lifan

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Fåd skrev:Tjena

Jag vet att detta är ett veteranmopeds forum men någon av er har säkert använt en Lifan motor till ett custom projekt eller liknande.

Hursomhelst: Jag har en 50cc Lifan motor i en Forshaga Shopper som har gått bra, men ibland när man startar så gasar man lite, så hostar han och dör.

Idag så kunde jag starta honom och gasa felfritt en gång, men när jag startade honom sedan igen så gick han direkt upp på fullgas direkt utan att jag rörde gasen och han gjort så varje gång nu.

Undrar vad detta kan bero på?
Misstänker att gasvajern kan ha hakat sig på något eftersom den e lite konstigt "lagd" men handtaget fjädrar tillbaka som det ska.
börja i ena änden, kolla så vajern löper fritt, plocka ur trotteln så den inte hoppat ur sitt spår, har hänt mig....sen kan väl tjuvluft, eller en kass vajer reagera sådär <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
HSE

Inlägg av HSE »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har hänt mig också att trotteln på den där förgasaren hänger sig, lite grovhugget utförande på de där förgasarna. Mvh HSE. <!-- </EdIndex> --></div>
Fåd

Inlägg av Fåd »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för hjälpen, ska se vad jag kan göra nu i helgen :) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar