Ilo Piano 2 vs 3 växlar
Ilo Piano 2 vs 3 växlar
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur skiljer sig dessa motorer till skillnad från antalet växlar ?
Olika utväxling ?
Skulle jag bli gladare av att ha en 3-växlad maskin på Monarpeden ? <!-- </EdIndex> --></div>
Olika utväxling ?
Skulle jag bli gladare av att ha en 3-växlad maskin på Monarpeden ? <!-- </EdIndex> --></div>
Monarped 58:a - ILO 2-vxl, Beta Puchlo, Rito, Bing 15mm, Jamarcol 32mm, 75km/h
Crescent 2000 56:a
Monarscoot
http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
Crescent 2000 56:a
Monarscoot
http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
men om någon har en till salu så skicka mig ett PM, det kliar lite i fingarna ändå
<!-- </EdIndex> --></div>
Ok, då var det kanske inte så intressant som jag troddeerlan skrev:det skiljer endast marginellt i utväxling på högsta växeln. men med mycket drevat så blir det ju trevligare med fler växlar. eller om det är mycket uppförsbackar.
erlan
men om någon har en till salu så skicka mig ett PM, det kliar lite i fingarna ändå

Monarped 58:a - ILO 2-vxl, Beta Puchlo, Rito, Bing 15mm, Jamarcol 32mm, 75km/h
Crescent 2000 56:a
Monarscoot
http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
Crescent 2000 56:a
Monarscoot
http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
O till TS, en 3-växlad är väldigt trevlig om man vill få en lite starkare moppe då den blir starkare på 1:an, toppfart blir ju likadant oavsett. <!-- </EdIndex> --></div>
Vad är det för Monarscoot? Har aldrig sett nån med 11 original fram, 2växlade hade ju 12 precis som 3-växlade (även andra hade samma både på 2 och 3-växlade).ilo55cc skrev:Om man trimmar och vill dreva är naturligvis en 3-växlad att föredra.
Om det skiljer i utväxling vet jag inte,men min 2-växlade monarscoot är drevad 11-28 orginal och den 3-växlade 12-28.
O till TS, en 3-växlad är väldigt trevlig om man vill få en lite starkare moppe då den blir starkare på 1:an, toppfart blir ju likadant oavsett. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Precis, min 2vxl gör en bit över 30km/h på ettan och det blir lite si och så med ev. krypkörning.erlan skrev: med mycket drevat så blir det ju trevligare med fler växlar. eller om det är mycket uppförsbackar.
erlan
mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Vadå, på tomgång eller? <!-- </EdIndex> --></div>
Patrik skrev:Precis, min 2vxl gör en bit över 30km/h på ettan och det blir lite si och så med ev. krypkörning.erlan skrev: med mycket drevat så blir det ju trevligare med fler växlar. eller om det är mycket uppförsbackar.
erlan
mvh Patrik
Vadå, på tomgång eller? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Gör inte 30 på tomgång precis men med fyra kugg extra på framdrevet så går det inte direkt sakta på tomgång utan att slira på kopplingen och det gör man ju ej om man har förståndet i behåll.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Svartsjö skrev:
Vadå, på tomgång eller?
Gör inte 30 på tomgång precis men med fyra kugg extra på framdrevet så går det inte direkt sakta på tomgång utan att slira på kopplingen och det gör man ju ej om man har förståndet i behåll.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kör med 13-28 på min Monarped med 2vxl JLO motor och funderar på att gå upp till 14-28 bara för att testa om det blir helt okörbart.
Tomgångs hastighet på ettan är lite mer än vad en trepet sachs med 60cc och kyrkport maxar på tvåan
<!-- </EdIndex> --></div>
Tomgångs hastighet på ettan är lite mer än vad en trepet sachs med 60cc och kyrkport maxar på tvåan
