Brytarspetsar öppnar när kolv är i botten ? VAD FÖR FEL
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
inte bråkar du Conrad du ger oss bara information. till skillnad mot han som försöker tillrättavisa oss alla angående KRYSSKILConrad Engström skrev:Nu skall jag bråka igen. Kiljagare används även när man slår löst konorna i en pelarborr.

Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
NiklasHögberg skrev:inte bråkar du Conrad du ger oss bara information. till skillnad mot han som försöker tillrättavisa oss alla angående KRYSSKILConrad Engström skrev:Nu skall jag bråka igen. Kiljagare används även när man slår löst konorna i en pelarborr.![]()

-
synd bara att hans värdelösa kommentar fick amarace att tröttna bland oss. han var ju trots allt mkt aktiv ock skrev mkt till skillnad mot han Sveda eller hur i h-vete de stavas. <!-- </EdIndex> --></div>Conrad Engström skrev:NiklasHögberg skrev:inte bråkar du Conrad du ger oss bara information. till skillnad mot han som försöker tillrättavisa oss alla angående KRYSSKILConrad Engström skrev:Nu skall jag bråka igen. Kiljagare används även när man slår löst konorna i en pelarborr.![]()
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
- pangerva
- Forumsponsor
Om inte så PM'a åtminstone till mig för utbytande av mailadress så att vi kan ha lite JLO-kontakt om det behövs.
Men självklart ska du låta det rinna av dig och stanna på forumet.
56:an skrev:Kom tillbaka amarace!!!
Du har en given plats här med ditt JLO, Volvo och datorkunnande
Om inte så PM'a åtminstone till mig för utbytande av mailadress så att vi kan ha lite JLO-kontakt om det behövs.
Men självklart ska du låta det rinna av dig och stanna på forumet.

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
- alf-johan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Amarace: Va kvar på forumet, jag ska ärligt erkänna att trots att jag hållit på med motorcyklar sedan 1954 så har jag aldrig hört det där fjantiga ordet Woodroffkil, i nästan 60 år har jag alltid hört namnet KRYSSKIL och vet var den ska sitta

min avatarbild : är min gamla "SUKA"
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kilar, Liten tuva stälper ofta stort lass. Jag tror vi behövs alla här! Det är som i en familj, ibland är det lite trätor.
Språket är lite varierande. Ex, min far sade vid matbordet "ta hit smöret"
I vår familj var det helt normalt och inget att reagera på. När min blivande fru kom in i vårt sammanhang, reagerade hon otroligt på "vårt" språk. Med åren har "vårt" språk ändras och min frus öron vant sig. <!-- </EdIndex> --></div>
Språket är lite varierande. Ex, min far sade vid matbordet "ta hit smöret"
I vår familj var det helt normalt och inget att reagera på. När min blivande fru kom in i vårt sammanhang, reagerade hon otroligt på "vårt" språk. Med åren har "vårt" språk ändras och min frus öron vant sig. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur många är det som byter radial tätningarna vid lagerbyten på motorer ???
För mig som jobbar dagligen med tätningar så klingar det illa i öronen när folk säger packboxar.
Samma sak när folk säger planka om varenda träbit dom ser, som gammal snickare/snickeri arbetare får jag ibland spel och försöker förklara skillnaden.
För hobby folk kan det låta rätt att säga en sak, men för yrkesfolk så kan det ibland bli irriterande, fast man förstår ändå vad dom vill ha.
Men att tjura ur så att man lämnar ett forum, är väl att ta i..... <!-- </EdIndex> --></div>
För mig som jobbar dagligen med tätningar så klingar det illa i öronen när folk säger packboxar.
Samma sak när folk säger planka om varenda träbit dom ser, som gammal snickare/snickeri arbetare får jag ibland spel och försöker förklara skillnaden.
För hobby folk kan det låta rätt att säga en sak, men för yrkesfolk så kan det ibland bli irriterande, fast man förstår ändå vad dom vill ha.
Men att tjura ur så att man lämnar ett forum, är väl att ta i..... <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Jo, å speciellt i text då .
En del saker kan ju låta otrevligt på forum för en del men får samma personer träffas öga mot öga å prata om samma saker med div. gestikulerande å grimaser så uppfattas det oftast på en helt annat sätt.
Sedan minns jag bl.a. en gosse från ett annat forum som var bedrövlig när han skrev på ett forum men när man såg honom på klubbträffarna stod han där med rosenröda kinder å sa inte så mycket.

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström skrev: Språket är lite varierande..
Jo, å speciellt i text då .
En del saker kan ju låta otrevligt på forum för en del men får samma personer träffas öga mot öga å prata om samma saker med div. gestikulerande å grimaser så uppfattas det oftast på en helt annat sätt.
Sedan minns jag bl.a. en gosse från ett annat forum som var bedrövlig när han skrev på ett forum men när man såg honom på klubbträffarna stod han där med rosenröda kinder å sa inte så mycket.

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Själv säger jag "halvmåne" om woodroofkilen fast jag mycket väl vet att det heter just vad det heter

Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.google.se/search?q=krysskil&hl=sv&client=firefox-a&hs=NNg&rls=org.mozilla:en-US:official&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=IarVT_TlFoKj4gT0oeGaAw&ved=0CFwQsAQ&biw=1280&bih=861
Bildsök på krysskil
Bildsök på krysskil

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Själv säger jag inte gärna "woodruufkil" eftersom jag tycker det inte är något bra ord. Jag säger nog "axelkil" istället fastän det inte är någon kil alls...
På vissa äggmotorer är det istället ett litet runt stift. Det har samma funktion men det är väl ingen som säger krysskil om den? <!-- </EdIndex> --></div>
De flesta sa "krysskil" och några sa "halvmåne" är det jag minns från mopedtiden.Johan Lat skrev:Själv säger jag "halvmåne" om woodroofkilen fast jag mycket väl vet att det heter just vad det heter
Själv säger jag inte gärna "woodruufkil" eftersom jag tycker det inte är något bra ord. Jag säger nog "axelkil" istället fastän det inte är någon kil alls...

På vissa äggmotorer är det istället ett litet runt stift. Det har samma funktion men det är väl ingen som säger krysskil om den? <!-- </EdIndex> --></div>