off topic tråden

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:Bra Niklas! :D
Man tackar!! sista timmen för idag på jobbet sen blir de en tur runt stan på mopeden så man får lufta den lite, bilen skall få vara hemma ett tag tänkte ja o bara fara på moped till jobbet!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gasa Niklas :headbang: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
NiklasHögberg

alf-johan skrev:Gasa Niklas :headbang:
ja de vart en fullgastur nyss me F50:n. men inga högre farter- kanske 50km/h men samtidigt har ej mer gjorts än lucka i kolven och större framdrev. den duger utmärkt nu. tyst o lugnt går den vilket ja vill att den ska göra. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Kontakt:

För mycket jobb.

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag hållt igång mer eller mindre dygnet runt i 4 veckor, både privat och på jobbet. Just hemma från Tanumshede. Nu har jag 5 sammanträden/möten kvar torsdag-fredag och sen en snabbis till Älmhult och Vimmerby på lördag. Skall också skjussa Albin till Dreamhack i Jönköping. Dottern drar på båtluff, så sen är vi två trötta föräldrar som är barnlediga. Härligt. Och bara två lugna veckor kvar på jobbet innan semestern. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Wiklund

Inlägg av Wiklund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fan jag har ett litet problem såhär i arbetslöshetens dagar.. Jag har ju jobbat extra på en mc firma här i stan och dom verkar vilja ha mig där men dom vill att jag ska gå ner till arbetsförmedlingen och söka bidrag, då undrar man om dom vill ha mig där över sommarn sen säga hejdå när säsongen är slut, sen har jag fått fast jobb på en svetsfirma också här i stan ca 200:-/h alltså väldigt bra betalt, men där har man inge personlig utveckling mer än i början kanske men det är en bra merit att ha varit svetsare och ett riktigt säkert jobb. Sen ringde chefen på en gammal praktikplats, en båtfirma här i stan och frågade om jag kunde komma förbi med mina betyg och dom har tidigare snackat om fast jobb.. jag vet fan inte hur jag ska göra... :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->God morgon Raketaren! Jag skickade dig ett pm nyss. Kolla inboxen :D <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

Wiklund skrev:Fan jag har ett litet problem såhär i arbetslöshetens dagar.. Jag har ju jobbat extra på en mc firma här i stan och dom verkar vilja ha mig där men dom vill att jag ska gå ner till arbetsförmedlingen och söka bidrag, då undrar man om dom vill ha mig där över sommarn sen säga hejdå när säsongen är slut, sen har jag fått fast jobb på en svetsfirma också här i stan ca 200:-/h alltså väldigt bra betalt, men där har man inge personlig utveckling mer än i början kanske men det är en bra merit att ha varit svetsare och ett riktigt säkert jobb. Sen ringde chefen på en gammal praktikplats, en båtfirma här i stan och frågade om jag kunde komma förbi med mina betyg och dom har tidigare snackat om fast jobb.. jag vet fan inte hur jag ska göra... :?
Ta och ge dig av ifrån bidragsjobbet , leder ingen vart , har man inte råd att anställa ska man inga anställda ha , enkel matte <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis Wiklund du verkar ha det rätt så förspänt i dessa arbetslöshetstider, jag säger samma inga bidragsjobb, om du kan ta ett fast jobb är det det som är modellen. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

alf-johan skrev:Grattis Wiklund du verkar ha det rätt så förspänt i dessa arbetslöshetstider, jag säger samma inga bidragsjobb, om du kan ta ett fast jobb är det det som är modellen. 8)
Inte för att ja ska vara gnällig nu men ja undrar vad det e för fel på bidragsjobb. på min arbetsplats har vi bidrag för just MIG på grund av att ja har en synnedsättning som gör att ja inte kan göra precis alla sysslor. tidigare var jag av med mitt körkort men det var sagt att ja skullle få tillbaka dem alla och därav kunna köra lastbilen vi har men dessvärre har ja bara B kort och kan ej köra. men behovet av mig finns trots att ja får låta bli en del saker, därav e ja bidragsanställd. så min undran e vad de e för fel med det? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
umekille

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det går helt ypperligt lägga en kabel från
stefamagneten till tändningdlåset.
se bara till att du inte jordar skiten för då
blir styret strömförande och du sitter som på en
nåldyna. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad jag kan se så handlade det om Wiklund, så med dej är det en annan sak, den sortens bidrag som du har , har jag själv haft när min rygg pajade, och måste skaffa mej ett lättare jobb än byggnads, fick omskola mej med hjälp av bidrag, som så småning om ledde till fast anställning. det vi menar med fel i detta system är när firmor har tagit för vana att anställa folk med hjälp av bidrag för att sedan sparka dom och ta in en annan bidragsanställd :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

alf-johan skrev:Vad jag kan se så handlade det om Wiklund, så med dej är det en annan sak, den sortens bidrag som du har , har jag själv haft när min rygg pajade, och måste skaffa mej ett lättare jobb än byggnads, fick omskola mej med hjälp av bidrag, som så småning om ledde till fast anställning. det vi menar med fel i detta system är när firmor har tagit för vana att anställa folk med hjälp av bidrag för att sedan sparka dom och ta in en annan bidragsanställd :shock:
okej ja du menar på de viset. ja jag har ju vart på samma ställe nu i 4 år och det har inte vart snack om att ja ska hem o ngn annan ska ersätta mig. ja e mer en del av detta företag nu!! ja Wiklund ska nog sikta på en firma som ej har behov av bidrag o så vidare!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Wiklund ta svetsjobbet och sök andra under tiden. Det är en bra merit, fast får du jobb på båtfirman och du tror att du kommer att trivas bättre där så ta det då istället. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pälle

Inlägg av Pälle »

Raketsport skrev:Wiklund ta svetsjobbet och sök andra under tiden. Det är en bra merit, fast får du jobb på båtfirman och du tror att du kommer att trivas bättre där så ta det då istället.
Instämmer till fullo! Lycka till!! <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håller också med, Wiklund satsa på svetsjobbet!!

Alltid gött och tjäna skapligt, det är mycket som behövs när man är så ung som du!

(Då kan jag sälja mina svetsar! :lol: ) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar