<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har skrivit vad det står på databladet som Puch skickade med Montana 82. Och faktiskt även de munstycken jag har på min Montana.
Men som vanligt är det ju bara genom att prova sig fram som det går att hitta rätt. Andra fel ?? Är allt tätt, rent, täta packboxar ? osv.
Din beskrivning av luftburken lät helt rätt. Oftast åkte det vita röret med sin tätning bort när man trimmade, för att få mer luft. Har själv provat, men inte sett nån märkbar skillnad med eller utan. <!-- </EdIndex> --></div>
puch montana gl -82a
Datablad
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
En koll i sortimentskåpet idag så låg de här två kvar på samma ställe som de legat sedan 80-talet:

mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
På min Montana 79 med alla strypningar kvar i luftburken(inte bara den i röret utan även uppe i intagshålet) så är jag ganska säker på att det bara satt #48 i förgasaren vid inköp, sedan pillades det bort lite strypningar i luftburken och större munstycken inköptes allt eftersom.monarped skrev:e de nån som har en montana gl me 12 fugge som kan kolla va ni har för munstycke o hur ni har nålen
ja misstror inte nån
men problemet kvarstår,med 50 tål den ingen gas på låga varv
o me 56 o 66 så böar den
En koll i sortimentskåpet idag så låg de här två kvar på samma ställe som de legat sedan 80-talet:

mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
går bra nu
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->går bra nu, men måste ha full gas när ja ska kiccka i sta den alt rulla ista den
hittade ett munstycke men såg inte va de va för storlek men nånstans runt 66, kanske under kanske över
den borde få mindre soppa om ja sätter clippset på nålen längst upp va
nu sitter den på andra spåret
eller va säjer ni
<!-- </EdIndex> --></div>
hittade ett munstycke men såg inte va de va för storlek men nånstans runt 66, kanske under kanske över
den borde få mindre soppa om ja sätter clippset på nålen längst upp va
nu sitter den på andra spåret
eller va säjer ni

- pangerva
- Forumsponsor
- Inlägg: 6840
- Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
- Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
Re: går bra nu
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Gå i stå vet jag vad det betyder men vad menar du? <!-- </EdIndex> --></div>
monarped skrev: i sta den alt rulla ista den
Gå i stå vet jag vad det betyder men vad menar du? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fattar inte va som e felet
har testat 50 56 66 68 o 70 nånting
o clippset på nålen alla spår
kör med underdelen av luftburken med ett fillter ja klippt ut från ett gammalt te crossen o ändå vill den inte
har en zundapp combinett sport 62a med 10 mm förgasare fast med STÄLLBART MUNSTYCKE o om den så står flera år e de bara att kicka till den en gång utan gas o den startar direkt
får väll tryka dit en annan förgasare ,tycker bara de e synd för de e roligt när allt e original , o den ska ju funka me denna förgasaren <!-- </EdIndex> --></div>
har testat 50 56 66 68 o 70 nånting
o clippset på nålen alla spår
kör med underdelen av luftburken med ett fillter ja klippt ut från ett gammalt te crossen o ändå vill den inte
har en zundapp combinett sport 62a med 10 mm förgasare fast med STÄLLBART MUNSTYCKE o om den så står flera år e de bara att kicka till den en gång utan gas o den startar direkt
får väll tryka dit en annan förgasare ,tycker bara de e synd för de e roligt när allt e original , o den ska ju funka me denna förgasaren <!-- </EdIndex> --></div>