<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom e fina tycker jag. Autopeden lämnar cykelstadiet för att övergå till ren moped. Jag hade aldrig någon sådan, inte heller såg jag knappt någon vad jag kan minnas men Autopeder var det rätt gott om i Kalmar och mest kedjedrivna. <!-- </EdIndex> --></div>
kanske skulle sätta min me där? helst skulle ja vilja ha en jlo motors moped nu o ge mig på. men då ska ja finna ett objekt som e komplett från början!! byggsatser som ska kompletteras har ja ledsnat på!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
helst skulle ja vilja ha en jlo motors moped nu o ge mig på
Jodu Niklas,det kan jag förstå. Har man hållit på med Sachsar ett tag vill man ju sätta tänderna i nå´t med kvalite,då blir man glad och harmonisk. <!-- </EdIndex> --></div>
kanske skulle sätta min me där? helst skulle ja vilja ha en jlo motors moped nu o ge mig på. men då ska ja finna ett objekt som e komplett från början!! byggsatser som ska kompletteras har ja ledsnat på!!
Har en Monarscoot med JLO.
Har också en 57:a Monarped med massa nos plåtdelar. Det mesta finns. Har 2vx och 3vx eller 2vx med kedjetransmission, och skicket bestämmer man själv. Har nya lager, tyskcylindrar mm mm. Lite pill att få ihop men du behöver objekt som tar lite mer tid. Allt måste inte gå fort vare sig tidsmässigt eller vad det beträffar hastigheten.
Jag tycker att det är njutbart att bara känna på och tumma på alla mina delar. Ekorrkänslan är också underbar.
Har ju en Monarscoot med Sachs också.
Om jag vill byta däremot är jag inte 100 på.
<!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
helst skulle ja vilja ha en jlo motors moped nu o ge mig på
Jodu Niklas,det kan jag förstå. Har man hållit på med Sachsar ett tag vill man ju sätta tänderna i nå´t med kvalite,då blir man glad och harmonisk.
har haft en monarscoot 58:a för några år sedan. körde den året runt i nästan 2år utan att göra annat än tanka kolla olja o luft. helt otroligt problemfri. sen gillar ja verkligen att de går så underbart tyst!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu är det en sån här "för bred" 3-handväxlad motor ute igen på tradera.
den passar inte på packmoppe och ännu mindre på cr2000.
det är fel kedjelinje ocg breda motorfästet.
däremot om någon vill bygga en 3-hanväxlad compact till exempel så är den en perfekt donator.
cylindern är på 1,5 hk och passar på golden champ/ f50 .